Atacul televizoarelor

Vineri la atelierul de lectura am citit „Atacul televizoarelor”, o poveste din cartea „Stejarul pitic, cel mai bun tatic! de Victoria Patrascu.

Copiii sunt din ce in ce mai mult tentati sa stea in fata televizorului, avand la dispozitie permanent tot felul de desene animate, au acces tot mai mult la tablete si tot felul de alte gadgeturi care le ofera totul de-a gata si imaginatia nu mai e prea mult folosita. Dupa cum se intampla si in poveste, oamenii stau prea mult in fata televizorului si uita sa mai socializeze, singura noastra salvare sunt cartile. Ele ne dau posibilitatea sa visam si ne dau prilejul sa impartasim cu ceilalti bucuria lecturii. Dupa ce am citit povestea si am vazut cum televizoarele  au fost invinse cu ajutorul anticarului Cartiani, le-am dat copiilor cate o carte pe care ei au deschis-o intamplator si i-am provocat sa-si imagineze o poveste doar pe baza imaginilor.

Le-am spus copiilor ca si cartile fara poze sunt interesante fiindca ne lasa imaginatia sa zburde si ne putem crea propriile imagini, asa ca am facut un nou „experiment” rugandu-i pe copii sa ilustreze o secventa dintr-o poveste (Un clovn indragostit ii daruieste printesei o inima de aur ). M-a bucurat foarte mult faptul ca cei mici si-au lasat imaginatia libera si au desenat si caluti, castele si alte lucruri care au intregit tabloul.

Pentru ca magia sa nu dispara, fiecare copil si-a confectionat cate o telecomanda speciala cu care pot intra in lumea povestilor (multumesc Bufnita cea Inteleapta pentru idei).

Va doresc sa aveti o vacanta plina de aventuri si sa citit cat mai multe carti!

Lasă un răspuns

