Luna- Betiluna, Dora- Minodora si gradina

Daca saptamana trecuta am facut o incursiune in Tara Pestilor, la atelierul de lectura de vineri le-am insotit pe cele doua papusi albastre in noua lor aventura, de data aceasta prin gradina. In cea de-a doua carte a colectiei, Luna – Betiluna, Dora- Minodora si gradina , Dora- Minodora a fost rapita de catre Regina-rea-Ciulina care avea nevoie de o pernuta de ace. Copiii au ascultat cu sufletul la gura sfarsitul povestii pentru a afla daca Luna -Betiluna a reusit sa-si salveze sora. Florile cele bune ale gradinii au ajutat-o si Dora-Minodora a ajuns in siguranta langa surioara ei.

In carte intalnim o multime de flori despre care am vorbit pe masura ce le intalneam in poveste. Am dramatizat totul cu papusile surori dar si cu personajele-flori pe care le-am facut din flori artificiale, sarmulite plusate si bile din lemn. Multumita cartonaselor Cameliei si a glosarului existent pe ultima coperta a cartii, am reusit sa vizualizam mai bine florile.

Pentru a retine mai bine amanuntele din poveste, am raspuns la cateva intrebari pe care le-am gasit pe niste fluturasi lipiti pe perete.

Ne-am jucat apoi cu un ghiveci cu lalele in care puneam florile in functie de cifra pe care le-o indicam ( de aici am preluat ideea si am descarcat fisele).

Am facut si o gradina lipicioasa cu litere si cuvinte dintr-o bucata de autocolant pe care l-am pus pe perete. Am pregatit petale care aveau scrise cuvinte care incepeau cu literele A, a, F, f, C, c , le-am laminat si i-am rugat pe copii sa puna cate un cerculet cu o litera la fiecare tulpina si sa caute petale care contin civinte ce incep cu literele respective. Le-a placut foarte mult jocul si s-au descurcat chiar bine.

La final am facut o gradina si pe foaie folosind flori din hartii micute de briose si am stampilat in jurul lor cu ajutorul unor dupuri de pluta.

Totul a iesit minunat si copiii au fost incantati sa experimenteze noua tehnica de pictura.

Surpriza dulce a constat in floricele din hartie cu tulpina din jeleu :).

Lectii minunate despre aceasta carte gasiti si la Raluca dar si la Camelia.

Nota: Imi cer scuze pentru calitatea pozelor, n-am avut aparatul la mine si am facut poze cu telefonul.

2 păreri la “Luna- Betiluna, Dora- Minodora si gradina

  1. Foarte dragalase activitatile, imi place mult cum ai gasit reprezentari pentru personaje. Ati vopsit parul papusii sau era roz? Are si nepotica mea 2 astfel de papusele, uneia i-am vopsit parul portocaliu (cu carioca) si am transformat-o in Pippi! Cea de-a doua a devenit Annika!
    Papusile flori sint foarte dragalase, o sa ne inspiram si noi!

Lasă un comentariu