Cate boabe vrea gaina

Va mai amintiti de gainusa noastra cea motata? Ei bine iata ca a venit la noi cu o mare problema: a vrut sa le dea puisorilor graunte dar cineva a fost mai rapid si a lasat cocenii fara nicio boaba. Asa ca ne-a rugat pe noi sa o ajutam. 🙂

Am vazut aici ideea si mi-a placut asa ca am zis ca ar fi mai bine sa o integrez intr-o poveste pentru a fi mai interesanta pentru Elena. Va dau cateva detalii despre recuzita si apoi continuam cu povestea 😀 .  Am decupat 10 panusi dintr-un carton verde pe care am scris cifrele pana la 10 si dintr-un carton maro am decupat 3 coceni (astia sunt stiuletii fara boabe). Ei, de-aici incepe povestea 😉

Gainusa roscovana a venit la noi si ne-a rugat sa o ajutam si sa punem la loc boabele de porumb ca ea sa le poata ciuguli si sa le duca puisorilor. Asa ca Elena a gasit un stiulete si mai intai a curatat boabele (gainusa noastra era cam pretentioasa, voia sa ciuguleasca doar de pe anumiti stiuleti si voia sa aiba grauntele numarate 😉  , ce ti-e si cu gainile astea…. 🙂 ).

Elena a fost foarte harnicuta si a curatat constiincioasa stiuletele (un exercitiu foarte bun pentru degetele) apoi o asculta pe gainusa care-i spunea cate boabe vrea pe fiecare cocean. Ca sa nu zica nimeni ca nu intelege glasul ei cotcodacit, gainusa scria cu ciocul pe panusi cate boabe sa punem (ciugulise si ea prin curtea gradinitei si a mai invatat una-alta, de-asta se pricepea putin la scris 🙂 ) si Elena numara grauntele si le punea la locul potrivit.

La un moment dat gainusa noastra a zis ca vrea si ea sa vada daca reuseste sa puna boabele pe coceni, dar fiindca nu fusese chiar asa de atenta la gradinita nu cunostea prea bine cifrele si se mai incurca si cu numaratul. De aceea mai facea greseli si in loc sa puna 3 boabe pe coceanul care avea cifra 3 ea punea 5 si tot asa. Elena era insa foarte atenta si a ajutat-o pe gainusa sa nu greseasca. Fie lua sau adauga boabe in functie de cifra, fie lasa boabele pe loc si schimba cifrele pentru a se potrivi.

Am avut multa treaba dar ne-am achitat cu brio de indatoriri si toata lumea a fost multumita. 🙂

A fost intr-adevar o activitate foarte reusita, de acum trebuie sa integrez in povesti cat mai multe activitati fiindca vad ca Elena e mult mai cooperanta asa si totul e mult mai distractiv.

5 păreri la “Cate boabe vrea gaina

Lasă un comentariu