Maria invata sa citeasca

Maria n-a fost atat de interesata de litere cum a fost Elena si nici n-am vrut sa o presez, insa de ceva vreme isi manifesta dorinta de a citi si e tare mandra cand reuseste sa citeasca cate un cuvant. Deocamdata suntem la cuvinte scurte  de 3 litere, dar ma bucur sa o vad ca persevereaza. Am inceput sa lucram cu un carnetel asemanator celui pe care l-am folosit si la Elena , dar de data asta l-am taiat astfel incat literele sa fie toate separate, putand forma astfel tot felul de cuvinte, chiar daca unele nu au sens (ex: moc, roc ), important e sa intelegem mecanismul cititului si sa auzim sunetele. Recomand in continuare lectiile Cameliei, ne sunt de mare ajutor.

picmonkey252520collage

Ne-am jucat cautand sunetul din mijloc al cuvintelor si am folosit pentru asta niste pahare pe care am scris sunetul initial si cel final, dedesubt am pus o poza reprezentativa, urmand ca sunetul din mijloc sa fie adaugat pe un pahar transparent ce se aseaza deasupra. Aici am gasit ideea si fetelor li s-a parut tare interesant.

p2240008p2240009

Fiindca Maria indrageste foarte mult joaca cu masini, am facut un joc in care parcam masinile de la o  litera la cuvantul care incepe cu litera respectiva.

p2240010

Se pot improviza o multime de jocuri, ma bucur ca exista mamici creative de la care ma inspir si eu pentru a face invatarea o activitate cu adevarat distractiva.

 

 

4 păreri la “Maria invata sa citeasca

  1. La cea mare nu am incercat deloc s-o invat sa citeasca ca nu cumva sa se plictiseasca la scoala. Sincer nu am procedat gresit in directia asta, toti copii din clasa au invatat sa citeasca chiar in clasa I. Acum, la cea mica insa….cu clsa asta zero e o adevarata nebunie si toti incearca sa-i duca la scoala deja familiarizati cu literele. Nu mai spun ca le studiaza oricum si la gradinita, ceea ce face ca filozofia mea de randul trecut sa nu mai fie aplicabila. Mi-ar fi teama ca va fi singura din clasa care nu le cunoaste, asa ca mai exersam si noi cand se poate.
    Imi plac ideiile voastre si cred ca pe cea cu caietul o s-o copiem si noi.

    • La cea mare a fost totul facut la insistentele ei, imi cerea sa ne jucam cu litere si nesimtindu-se presata, facand totul in joaca, a invatat sa citeasca de la 6 ani. Cea mica nu prea a fost interesata nici de litere si nici de cifre. Insa vad ce bine-i prinde celei mari ca le stie deja (Elena e in clasa pregatitoare si ritmul e destul de alert, cred ca daca n-ar fi cunoscut literele deloc s-ar fi simtit coplesita), asa ca incerc prin joaca sa invatam usor-usor literele, sunetele, cum se leaga intre ele sa formeze cuvinte. Fetita mea cea mica nu vrea deloc sa facem fise, totul are loc sub forma de joaca, improvizand. Noi nu vom merge nici in toamna la scoala, o mai las un an la gradi, asa ca vom avea timp sa ne tot jucam. Eu nu cred ca se vor plictisi daca stiu dinainte litere sau cifre, la scoala e oricum altfel decat acasa, sunt mult mai presati de timp si de programa si doamnele nu le dau copiilor prea mult ragaz sa se acomodeze cu literele sau cu cifrele.

  2. Ba, da eta riscul sa se plictiseaca enorm si sa nu le mai fie drag la scoala, dar totul tine de cum procedeaza cadrul didactic. Eu trec acum prin situatia asta cu cea mare, clasa IV. Nu fac in plus cu ea desi imi doresc s-o pot pregati pt examenul de clasa a V-a, iar ei la scoala nu mai ating subiecte de nivelul respectiv. Si chiar si asa imi spune invatatorul ca se plictiseste in clasa, ca el trebuie sa lucreze la nivelul clasei. Eu in locul lui as lucra la nivelul clasei, dar celor buni le-as da fise suplimentare, mai ales ca asta i-ar motiva pe mai multi sa invete mai bine.

Lasă un răspuns

