Jack si vrejul de fasole

Vineri la atelierul de lectura am abordat o poveste clasica („Jack si vrejul de fasole” ) dar am insistat foarte mult pe interpretarea ei.

In viziunea clasica, Jack este perceput ca fiind un erou, un personaj pozitiv care-l invinge pe urias si si reuseste sa ofere un trai mai bun familiei sale. Insa dupa ce am citit povestea, i-am intrebat pe copii care sunt partile pozitive si cele negative ale personajelor si am constat ca Jack nu prea este un personaj pozitiv: ii insala increderea sotiei uriasului, fura, minte, e lacom. Nici mama lui nu se comporta cum ar trebui fiindca nu reactioneaza in niciun fel cand Jack vine acasa cu tot felul de comori. Am concluzionat ca nu este bine sa ne purtam ca Jack, si sa fim cinstiti.

Am dramatizat si noi povestea cu ajutorul unei „machete” si al figurinelor.

Am facut niste adunari si cand stiam raspunsul puneam boabe de fasole in ordine crescatoare pe numerele pana la 20, apoi luam boabele in ordine descrescatoare.

Am pictat apoi role de la hartia de bucatarie, am decupat frunze si am facut un vrej mare de fasole.

Pe o farfuri de carton am lipit palatul uriasului si norisori de vata si am lipit farfuria peste vrej (de aici am descarcat modelul).

Lasă un răspuns

