Citim sunete si formam familii de cuvinte scurte [short -a vowel]

V-am povestit deja ca am inceput sa citim la atelierul de engleza si imi place felul in care evolueaza lucrurile. Am inceput cu citirea alfabetului pe sunete si continuam sa invatam in acest mod. La inceputul fiecarei lectii facem exercitii de asociere a imaginilor cu sunetul cu care incepe fiecare cuvant. Ascultam apoi cateva cantecele dragute despre felul in care se pronunta anumite sunete din cartea „Jolly phonis” (puteti asculta aici cantecelele).

Sambata ne-am jucat rezolvand puzzle-uri de cuvinte din 3 litere; am citit pe rand suntele si apoi cuvantul format.

Am sortat apoi familiile de cuvinte care se termina in -an.

Am repetat si cateva sight words despre care am mai vorbit si saptamanile anterioare cu ajutorul unui joc ce le-a placut foarte mult fetitelor: Word Bump (am jucat jocul si cu Elena pentru cuvinte in limba romana si mare succes a avut, e un joc ce poate fi adaptat la tot felul de teme). Am printat plansa de joc si am pus-o intr-o folie de plastic (pueteti si sa laminati foaia). Am pregatit si doua liste de cuvinte, un zar si doua markere ce se pot sterge de culori diferite.. Fetele trebuiau sa dea cu zarul si sa scrie pe plansa de joc cuvantul care se afla in dreptul cifrei ce a cazut pe zar. Daca cifra ce a cazut pe zar era deja ocupata de cuvantul celeilalte jucatoare, trebuia sa-l stearga si sa scrie cuvantul ei. Castiga cea ceare are cele mai multe cuvinte scrise pe plansa de joc (de aici am descarcat jocul).

Am vazut la  Adina  acest set de carti/manuale/caiete de lucru si bine am facut ca le-am comandat fiindca imi place cum sunt structurate. Merg progresiv cu prezentarea sunetelor, asocierea sunetului cu imaginea, apoi familii de cuvinte, propozitii simple si asocierea lor cu imagini. Chiar daca nu au imaginile color, sunt antrenante si copiilor le place sa lucreze cu ele.

Sambata am citit cuvantul pe sunete, l-am scris in spatiul punctat apoi am identificat imaginea corespunzatoare.

Am citit apoi propozitii cu acele cuvinte si am identificat imaginile corespunzatoare.

Am colorat apoi cuvintele care il contineau pe short a si am scris ce imagine am descoperit: cat.

Camelia a scris de curand un articol foarte interesant despre metodele de citire si recomand din tot sufletul sa nu se treaca peste aceste etape foarte importante daca vrem sa avem un copil care citeste fluent in engleza si nu „dupa ureche”. Gasiti si aici un articol foarte bun care ne ofera argumente pentru invatatrea copiilor sa citeasca nu prin memorarea cuvintelor ci prin „decodificarea” lor, prin constientizarea sunetelor care-l compun. De asemenea, este foarte important sa le cititi copiilori in engleza si sa jucati tot felul de jocuri (www.starfall.com , www.readingbear.org sunt site-uri grozave care sunt si amuzante si educative, le recomand ).

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s