Povestea prietenilor din padure

Ador cartile Luciei Muntean, sunt toate atat de suave si dragalase ca le-am indragit cu totii inca de la prima lecturare. De curand am mai adaugat cateva la colectia noastra si am ales pentru atelierul de lectura o minunata istorioara, Povestea prietenilor din padure”

 Este binecunoscut faptul ca sfaturile, povetele, invataturile de viata, sunt mult mai bine primite si insusite de catre copii atunci cand sunt camuflate in povesti, iar aceste carti ne sunt de mare ajutor. Am aflat asadar povestea a cinci prieteni (un iepuras, un fluturas, un melc, o cartita, si o broscuta) care voiau sa se joace impreuna dar au constat ca le place sa faca lucruri diferite: broscutei ii place sa inoate, cartitei ii place sa sape tuneluri, fluturasului ii place sa zboare, iepurasului ii place sa alerge, melcului ii place sa se tarasca. Au tot incercat sa se joace dupa gustul fiecaruia, dar nu prea le-a iesit: cartita nu era inacantata sa inoate ca broscuta, fluturasul nu se simtea deloc in siguranta in tuneluri, iar melcul cu siguranta nu era un bun alergator ca iepurasul.

S-au intristat cand au constatat ca nu prea se potrivesc la preferinte, dar pe rand au venit tot felul de animalute cu cate o problema si in timp ce incercau sa o rezolve (sa gaseasca ghinda veveritei, sa caute ochelarii bursucului sau sa gaseasca puiul de vrabie) fiecare facea ce stia mai bine, iar in felul acesta s-au distrat si au fost si de mare ajutor.

La sfarsitul zilei si-au dat seama ca si-au facut o multime de prieteni si ca aveau cu totii ceva in comun: tuturor le place sa se joace.

Dupa ce am vorbit despre personajele din poveste si am repovestit cu ajutorul figurinelor, am dat exemple de situatii din viata reala si copiii spuneau daca se imrpietenesc cu cineva care nu poate alerga prea tare, sau cu cineva ca nu poate sa sara coarda asa bine si su gasit o multime de jocuri pe care le pot juca indiferent de abilitatile fiecaruia. Am insistat asupra faptului ca nu trebuie sa alegem ca prieteni doar pe cineva cu aceleasi abilitati ca si noi, putem fi prieteni chiar daca suntem diferiti.

Ne-am distrat si noi cu cateva jocuri simpatice: am avut un joc de atentie in care eu spuneam despre anumite animale si pasari ca zboara, copiii trebuind rapid sa decida care afirmatie este adevarata si care nu, daca ceea ce spuneam era adevarat dadeau din „aripi”.

Pentru a le provoca imaginatia, le-am dat cate o fisa ce continea trei forme geometrice (cerc, patrat si triunghi), sarcina fiind aceea de a desena ceva ce contine forma respectiva.

o rata, un bradut si un televizor

o minge, o fetita si un cadou

Am colorat apoi personajele din carte, le-am decupat si le-am lipit pe coroana prieteniei.

 

Lasă un răspuns

