Daca toti ar face la fel….

Cartea despre care am vorbit vineri la atelierul de lectura mi-a starnit interesul inca de cand am vazut-o prezentata aici si am comandat-o imediat. Este vorba despre „If everybody did de Jo Ann Stover, o carte ce mi-ar placea sa fie prezentata elevilor la inceputul anului (si nu numai) pentru a le vorbi despre reguli si despre ce se poate intampla daca toata lumea ar face un lucru ce uneori nu ni se pare atat de grav daca e facut de o singura persoana. Cartea este foarte draguta desi ilustratiile sunt alb-negru, copiilor le-a placut foarte mult si a fost motiv de multe chicoteli.

Le prezentam cate o pagina cu ceea ce facea o singura persoana si ii rugam pe ei sa se gandeasca ce s-ar intampla daca toata lumea ar face la fel (ce se intampla daca cineva tranteste usa si ce s-ar intampla daca toata lumea ar face lucrul acesta, sau daca toata lumea ar lasa jucariile pe scari, sau daca s-ar culca foarte tarziu).

Am facut apoi mici scenete folosind marionetele pentru a ilustra mai bine anumite situatii (copiii vorbeau in timpul lectiei si nimeni nu mai putea intelege ce spune dna educatoare; toti aruncau gunoaie pe jos si nu mai aveam pe unde calca de atata mizerie). Copiilor le-a placut sa interpreteze astfel de roluri si si-au dat mai bine seama de consecintele faptelor lor.

Am dat si exemple pozitive si am ajuns la concluzia ca daca noi am imbratisa pe cineva in loc sa lovim sau daca am zambi mai mult in loc sa fim furiosi,  ceilalti ar face la fel si lumea ar fi mai buna.

Am scanat imagini din carte si i-am rugat pe copii sa potriveasca fapta gresita cu fapta corecta (la sfaristul cartii sunt imagini cu modul corect in care ar trebui sa ne comportam: sa mirosim florile in loc sa le rupem, sa inchidem frumos usa in loc sa o trantim).

Copiii si-au facut cate o mini carte in care au colorat doi prieteni care se imbratiseaza si ce s-ar intampla daca toata lumea ar face la fel . Dupa aceeasi idee le-am propus sa deseneze  astfel de situatie si le-a iesit foarte bine.

O fetita arunca gunoaie pe jos.

Aici toata lumea arunca gunoaie.

Lasă un răspuns

