Aventurile unui fir de nisip

Vineri la atelierul de lectura am descoperit Aventurile unui fir de nisip” intr-o carte minunata scrisa de Anamaria Constantin Lembrau, o poveste care ne invita sa fim curiosi si ne provoaca sa ne depasim limitele asemenea firului de nisip,

Copiilor le-a placut sa-l insoteasca pe firicelul de nisip care se plictisise si era dornic sa cunoasca locuri noi, iar dorinta i-a fost indeplinita cu ajutorul unei noctiluci care l-a carat in spate. Voiajul a fost unul fabulos fiindca marea le-a oferit un adevarat spectacol, au intalnit tot felul de vietuitoare care mai de care mai interesante. La final Firul de nisip si-a intalnit rudele de pe plaja, si a ne-a dat o lectie importanta de solidaritate si empatie: un copil mai grasut era batjocorit de prietenii sai si fiind impresionat de suferinta lui, firul impreuna cu vantul l-au ajutat sa castige concursul de castele de nisip, dandu-i posibilitatea sa descopere frumusetile marii cu un submarin.

Am mers pe firul povestii si copiii au ne-am oprit la fiecare detaliu pentru a intelege mai bine toate aspectele cartii.

Am avut si noi un castel „de nisip” care in turnulete avea ferestre sub care am gasit litere.

Litere am gasit si pe nsite scoici si cu ajutorul lor am jucat un joc de memorie (trebuia sa gasim perechile litera mare-litera mica).

Am jucat un joc de matematica ce a fost foarte indragit de copii, erau provocati sa descopere rezultatul. Jocul se poate modifica si pentru litere, fiind la fel de interesant.

La partea practica am facut o noctiluca dintr-o farfurie de plastic. In interior copiii au lipit fasii de hartie creponata pentru tentacule iar pe deasupra am decorat-o cu oja. Copiilor le-a placut mult aceasta tehnica si au facut o treaba grozava.

Ne-am jucat si noi cu „nisip de casa” si am construit castele si tot felul de forme.

Surpriza dulce a fost intr-o noctiluca speciala 🙂 .

 

8 păreri la “Aventurile unui fir de nisip

  1. Superba carte. Singura problema pentru fetita mea bilingva, dar si pentru mine, au fost numele pestilor de care nu mai auzisem vreodata. Dar omul cit traieste invata. 🙂

  2. Incredibil! Nu mi-as fi imaginat vreodata ca se pot intampla atatea lucruri extraordinare din …pricina Noctilucii si a Firului! Multumesc pentru una dintre cele mai mari bucurii ce mi-au fost facute!

Lasă un răspuns

