Piticii invata engleza

Sunt de acod cu ideea ca un copil trebuie sa invete o limba straina in mod natural, la fel cum invata si limba materna. Copiii absorb informatia in mod firesc vor putea vorbi fara sa fie stresati sa traduca, Studiile arata ca pana la  5 ani este perioada optima de achizitie a limbajului, astfel ca pana la aceasta varta copiii invata  o limba straina fara mare efort si cu un accent bun. Copiii invata prin joaca si astfel tot ce achizitioneaza in felul acesta nu se face in mod constient ca atunci cand invata la scoala o limba straina bazata in special pe reguli gramaticale. Pe acest principiu am mers si cand am gandit activitatile pe care le facem la atelierul de engleza si pot spune ca avem rezultate bune.

Maria a luat contact cu engleza de cand avea 2 ani si se descurca destul de bine, desi nu vorbeste in propozitii intelege cand ii spun ceva in engleza , stie cantece, numara bine pana la 10. Astfel ca m-am gandit sa incerc sa intoduc engleza prin jocuri si  cantece si la atelierul pentru pitici si ieri a fost inceputul experimentului :). Pentru a face trecerea cat mai naturala, am adus la atelier un invitat special cu care trebuie sa vorbim doar in engleza: am facut cunostinta cu Fredy the crocodile 🙂 . 

Fredy este o marioneta care a dat mana cu fiecare copil, i-a salutat si i-a intrebat cum ii cheama. Nu toti copiii l-au acceptat de la inceput pe Fredy, dar nu i-am fortat in niciun fel pe copii sa vorbeasca si am avut surpriza ca mai tarziu sa repete in mod natural.

Fredy a vrut sa facem putina miscare asa ca am facut cateva exercitii care ne-au amuzat: Sit down!, Stand up! Ne-am distrat apoi cantand un cantecel si executand tot felul de miscari.

Am avut o carticica textila foarte draguta cu tot felul de ferestre sub care se ascundeau multe surprize. Cand le-am prezentat cartea am vorbit doar in engleza si copiilor nu li s-a parut nimic neobisnuit, asa ca au intrat si ei repede in joc si au invatat sa spuna Peek -a -boo! cand decopeream cate ceva sub ferestre.

Am adus apoi a mystery box in care am introdus cuburi de diferite culori (intai spuneam culorile si apoi copiii puneau cate un cub inauntru) pe care copiii le scoteau si spuneau ce culoare au (am mai continuat discutia cerandu-le cuburi de o anumita culoare).

Ne-am jucat apoi cu plastilina modeland tot felul de forme (in timp ce ei modelau, eu spuneam Look, it’s a fish! )

Mi-a placut foarte mult atelierul de ieri si daca si parintii vor fi de acord, vom continua atelierele in limba engleza.

Vreau sa precizez ca nimeni nu trebuie sa se astepte ca un copil sa vorbeasca intr-o limba straina imediat ce a fost expus la aceasta noua experienta (puteti vedea si in acest articol faptul ca mai intai este o perioada „muta”- silent period- in care copilul acumuleaza informatia, poate intelege ce i se spune dar nu vorbeste si nu trebuie fortat sa o faca inainte sa fie pregatit. Este apoi perioada in care incepe sa vorbeasca spunand doar cuvinte separate sau anumite expresii pe care le invata prim imitatie – Beginning to talk. Incet-incet copilul va spune propozitii, expresii pe care le va costrui in functie de gradul de expunere la limba straina- Building up English language).

Un exemplu graitor despre introducerea limbilor de la varste fragede gasiti aici, Adina este un exemplu pentru mine si ne-a dovedit tuturor ca se poate, fetita ei de 4 ani si jumatate vorbeste fluent engleza, franceza iar acum aprofundeaza si spaniola. O felicit si o admir din toata inima!

2 păreri la “Piticii invata engleza

  1. Să știi că am observat că în grup copiii învață mai repede și sunt mai conștiincioși. De exemplu aici românii când își duc pentru prima oară copii la grădi nu știu o boabă de greacă! Doar română! Într-o lună însă pot comunica atât de fluent că ne șochează! Apoi în trei luni le vine atât de natural să vorbească în greacă că îi întrec pe părinți! Este uimitor cât de ușor și repede se pot adapta!

    • Intr-adevar, copiii prind foarte repede limbile straine si invata totul in mod inconstient. Sa profitam asadar de acest lucru si vorbim cu ei in alte limbi de la varste fragede, sa le favorizam invatarea prin cantece, desene animate, jocuri in mod constant. Fetele mele de exemplu, au un desen animat preferat (Masha si ursuletul) care este in ruseste si desi nimeni din casa nu vorbeste aceasta limba, ele o inteleg foarte bine pe Masha, chiar si reproduc fragmente din discutiile ei. Spor la invatat!

Lasă un răspuns

