Impartim mere

La atelierul de lectura de vineri am mai citit o poveste din minunata carte „Betisorul nazdravande Vladimit Suteev, si anumeMarul„. 

Povestea ne-a oferit o lectie importanta, ne-a invatat ca e frumos sa impartim ceea ce avem cu prietenii nostrisi trebuie sa nu nedreptatim pe nimeni: un iepuras a vazut un mar intr-un copac dar nu putea sa-l ia asa ca cioara l-a dat jos dar marul  a cazut pe tepii ariciului si acum toti 3 isi revendicau marul. Cu totii l-au rugat pe urs sa le faca dreptate si acesta a hotarat ca fiecare are dreptul sa primeasca marul, dar toti erau incurcati fiindca nu era decat un singur mar. Ursul a rezolvat dilema: a spus sa-l imparta in parti egale si fiecare sa ia cate o bucatica. Atunci ariciul a luat marul si l-a impartiti in 4 parti: o bucatica i-a dat-o iepurelui fiindca el a vazut marul, a 2-a bucatica a dat-o ciorii fiindca ea l-a rupt din copac, a 3-a bucatica a pus-o deopare pentru el iar a 4-a bucatica i-a dat-o ursului pentru ca i-a impacat si i-a „ajutat sa gandeasca”.  „Si fiecare si-a mancat bucatica sa de mar si toti au ramas multumiti ca Ursul a facut o judecata dreapta si nu a nedreptatit pe nimeni”.

Asa ca dupa ce am citit povestea, am luat si noi un mar si l-am impartit copiilor cate o bucatica si inainte de alte activitati ne-am infruptat din deliciosul mar🙂.

Au urmat apoi activitatile in care au predominat merele😉 . Mai intai am facut cateva puzzle-uri din 2 piese: pe un mar am scris cate o litera mare si mica (a, A, c, C, f, F, e, E, m, M, S, s) si l-am taiat in jumatate iar copiii trebuia sa le potriveasca.

.

Am jucat si un joc, Gaseste viermisorul , in care copiii trebuia sa gaseasca un virmisor ca se ascundea sub mere cu litere si cand il gaseau spuneau cum se numeste litera de pe marul respectiv.

Au mai fost  viermisori care au intrat in merele noastre , dar acestia ne-au ajutat sa citim cuvinte scurte.

Pe un mar mare pe care am scris litere copiii au lipit bulinute- mere in ordinea pe care le-am spus-o eu.

Am vazut apoi cum sta treaba cu fractiile si am impartit un mar in 4 parti egale si le spuneam copiilor sa puna ba 3 sferturi, ba o o jumatate, am vazut de cate sferturi  e nevoie pentru a forma o jumatate sau un intreg.

Le-am apoi copiilor cate un mar mic pe care am scris cu creta anumite litere si ei trebuia sa treaca cu pensula uda peste ele.

Copiii au pictat apoi cate 2 mere folosindu-se de un buretel…

…. si dupa ce s-au uscat am unit cele 2 mere si am trecut prin gauri un snur pentru a face o gentuta.

Surpriza dulce a fost in niste mere simpatice cu codita mai lunga😉 .

 

Lasă un răspuns

