Galagioasa Lily

Atelierul de lectura de vineri a fost unul foarte zgomotos si copiilor le-a placut foarte tare lucrul acesta. Unul dintre motivele zgomotului a fost dramatizarea cartii „Galagioasa Lily” de Sofie Laguna, o carte frumoasa despre o hipopotamita careia toata lumea ii reprosa ca este prea galagioasa.

Lily e foarte stresata de lucrul acesta dar lucrurile se schimba atunci cand la scoala vine o noua profesoara de muzica si teatru care o incurajeza pe Lily sa-si arate adevarata personalitate.

Mie mi-a placut mult mesajul cartii fiindca in felul acesta putem transmite copiilor sa fie ei insisi, sa se exprime asa cum simt fara nicio retinere. De asemenea daca aveti un copil caruia ii place sa cante sau sa se joace mai zgomotos, sau vorbeste intr-una, nu-i taiati aripile spunandu-i ca face galagie, nu-i reprimati  curiozitatea doar fiindca sunteti obositi fiindca reactionand asa copilul va fi retinut in a se exprima fiindca va crede ca deranjeaza. La noi Elena vorbeste intr-adevar mult cand suntem doar noi, insa cand e in compania cuiva e mai retinuta si mi-as dori sa nu-i mai fie teama sa se exprime. Asa ca am citit de multe ori aceasta carte in speranta ca exemplul lui Lily va fi insusit mai bine😉 .

Dupa ce am citit cartea, am improvizat un spectacol ca cel din carte si am folosit multe „instrumente” pentru a face galagie si am avut-o langa noi pe hipopotamita pe care am modelat-o din argila.

Am continuat apoi cu o activitate pentru a repeta literele despre care am vorbit si data trecuta (a, A, f, F, c, C) si am pregatit o gura de hipopotam in care dintii erau reprezantati de aceste litere si copiii trebuia sa le identifice si sa lipeasca buline cu perechile lor.

Am jucat un joc de memorie cu hipopotami pe care am scris literele si cateva cifre si buline corespunzatoare cifrelor. Copiii trebuia sa intoarca 2 cartonase si sa gaseasca perechile (a cu A, sau 2 cu cartonasul cu 2 buline).

Am construit-o apoi pe Lily cea galagioasa (dupa modelul acesta) dintr-un tub de carton pe care am lipit partile corpului iar in interior am pus boabe de orez pentru a face zgomot.

I-am facut si o fustita din hartie creponata pe care am franjurat-o si am lipit-o pentru a semana cat mai bine cu Lily.

Surpriza dulce a fost in hipopotami grasuti din pungi de hartie.

O prezentare interesanta a cartii gasiti si aici.

2 păreri la “Galagioasa Lily

    • Nu stiu daca si vecinii au fost asa inacantati de reprezentatia noastra, dar copiii sigur s-au distrat🙂 . Hipopotamul din argila a iesit dragut, se putea si mai bine dar nu m-am priceput foarte bine la detalii.

Lasă un răspuns

