Scoala Ursilor

Stiu ca suntem in vacanta si unii nu mai au chef de lectii, dar noi am vrut sa vedem cum e o zi la scoala ursilor si ne-au placut foarte mult activitatile lor. Am citit, dupa cum va spuneam, „Scoala ursilor” de Hiroyuki Aihara, o carte pe care o avem de cand era Elena micuta si a fost multa vreme in topul preferintelor ei. Este o carte cu text putin si pe intelesul copiilor si cu imagini simple dar expresive.

Aflam povestea a doisprezece ursi care merg la scoala din varful muntelui, si nise prezinta activitatile pe care le fac ei pe parcursul unei zile. Unspreceze ursi sunt baieti, al doisprezecelea este fetita, se numeste Jackie si este cea mai nazdravana. Ursuletii au un program foarte incarcat, fac lectii de citire, de desen, lectii de sport dar isi fac si de mancare si chiar dorm acolo impreuna. Ei sunt foarte buni prieteni si fac toate lucrurile impreuna, mai putin Jackie nazdravana care face tot felul de pozne. Insa ea da dovana de multa empatie si face tot posibilul sa-i inveseleasca pe ursuletii cand acestia plang dupa mama lor inainte de culcare.

La atelierul de vineri noi am citit povestea si am avut si ursuleti din aluat de sare cu care am dramatizat totul. Am facut si noi cursuri ca ursuletii  si la ora de citire copiii au povestit  dupa imagini si s-au descurcat foarte bine.

Urmeaza ora de desen in care la fel ca ursuletii, am intins o foaie mare de hartie pe jos si am desenat fiecare dupa preferinta.

Am trecut la ora de matematica si am avut niste fise cu ursuleti pe care am scris cifre  iar copiii dadeau cu zarul si trebuia sa puna buline pe cifra care cadea pe zar. Fiindca la atelier am avut si o fetita mai mica, am adptat fisa si pentru ea si ain loc de cifre am facut cerculete colorate (am avut un zar cu culori si punea buline pe culorile care cadeau pe zar).

Am avut si o ora de abilitati practice in care am facut-o pe Jackie dupa modelul vazut la Bufnita cea Inteleapta. Am folosit bete de inghetata pe care le-am lipit dinainte in forma de cruce . Peste bete am lipit capul , bluzita si o fustita din hartie pentru briose. Am decorat bluza cu floricele textile, am conturat frumos si fata adaugand un pom pom pentru nas si 2 ochisori mobili. Totul a iesit minunat  si copiilor le-a placut foarte mult cum a iesit Jackie, dar nici procesul nu trebuie neglijat, dupa parerea mea este cel mai important.

La sfarsit copiii au primit surpriza dulce in paharele-ursuleti.

 

3 păreri la “Scoala Ursilor

  1. Pingback: Pozna lui Jackie | doua fete cucuiete

Lasă un răspuns

