Tigrisorul cel curajos

La atelierul de lectura de vineri am citit „Bold Little Tiger” de Joan Stimson (din pacate nu este disponibila acum pe site, eu am cumparat-o mai demult de aici), o carte foarte frumoasa despre curaj si despre acceptare.

Am citit cartea si am dramatizat-o cu ajutorul figurinelor din aluat de sare si a tigrului din carton (de aici m-am inspirat pentru realizarea lui). Am aflat povestea lui Tigrisor, un tigru care  se credea cel mai mare si mai fioros (I’m tall and I’m tough/I’m growly and gruff), cu toate astea nu era acceptat de surorile lui mai mari. S-a hotarat astfel sa plece intr-o aventura pe cont propriu si a si intalnit o situatie in care sa-si poata arata curajul: doi pui de tigru de urcaseara pe o culme de munte si le era prea frica sa se intoarca. Tigrisor a plecat in salvarea lor si se astepta ca puii sa- i spuna cat e de curajos, in schimb ei erau foarte speriati si n-au vrut sa coboare cu Tigrisor decat cand acesta le-a spus o poveste. Pentru Tigrisor a fost o situatie dificila fiindca nu voia sa fie auzit de surorile lui, credea ca n-ar mai parea la fel de curajos daca le-ar spune povesti. Puii l-au induplecat totusi si a reusit sa-i aduca teferi la mama lor si i-au povestit mamei cat de curajos  si indraznet a fost Tigrisor, si au spus ca vor sa fie ca el cand vor creste .  Aceste cuvinte de apreciere au fost auzite si de surorile lui Tigrisor si au decis ca este intr-adevar timpul sa-l ia si pe fratele lor cu ele.

„We’re tall and we’re tough,

We’re growly and gruff,

and we all ROAR together! ” 

Am vorbit apoi despre ce inseamna sa fii curajos si am stabilit in ce consta curajul (suntem curajosi cand ne infruntam teama, cand facem ceea ce trebuie chiar daca este mai dificil, cand  luam apararea cuiva, cand ne asumam raspunderea pentru greselile pe care le facem, cand indraznim sa purtam ceva extravagant fara sa ne pese de ce cred ceilalti ).

Pentru a vizualiza mai bine ce este curajul am facut un joculet in care le-am dat copiilor o foaie si i-am intrebat daca ar putea sa sustina cartea in vreun fel. Fiindca n-au reusit, am facut un tub din foaie si am pus cartea deasupra; in felul acesta cartea a stat foarte bine. Am facut astfel legatura intre abilitatea pe care o avem de a transforma slabiciunea in putere, in indrazneala. La inceput foaia era slaba, putea fi zdrobita de oricine- asa se intampla si cu unii oameni carora le lipseste curajul de a a se confunta cu o problema. Dar fiind determinati putem transforma slabiciunea in incredere. Am dat si cateva exemple de astfe de situatii: unui copil poate sa nu indrazneasca sa spuna o poveste in fata clasei, dar trebuie sa-si infrunte teama si se va descurca foarte bine.

Am raspuns apoi la niste intrebari referitoare la poveste care erau lipite pe o piramida pentru a salva tigrul din varf.

Am ajutat apoi un tigrisor sa treaca prin labirint pentru a a junge la o petrecere🙂 .

Am contruit apoi niste tigrisori-marionete pentru degete. Mai intai am colorat partile corpului apoi le-am lipit; le-a placut mult sa-si foloseasca degetele pe post de picioare ale tigrului.

Surpriza dulce a fost in niste paharele- tigrisori .

Lasă un răspuns

