Sacul cu mere

La atelierul de lectura de vineri am invatat ce inseamna sa fii generos citind povestea „Sacul cu mere” din cartea „Betisorul Nazdravan” de Vladimir Suteev.  Povestea este una foarte frumoasa, ca toate povestile din aceasta carte de altfel, si are si un mesaj foarte important: daruieste si ti se va inapoia inzecit.

Aflam despre iepurasul care a mers in padure sa culeaga hribi si fructe pentru copiii sai , insa n-a gasit nimic. A vazut insa un mar salbatic plin cu mere frumoase si coapte asa ca si-a umplut sacul si  bucuros a plecat spre casa. In drumul sau s-a intanit cu alte animale (ursul, ariciul, veveritele, capra cu iezii, cartita) carora le-a dat din merele sale. Cioara, o carcotasa, s-a plans ca ei nu i-a dat nici macar un mar si iepurasul i-a dat ei ultimele mere. A constatat ca nu mai are ce duce de macare la iepurasi asa ca s-a intors in padure, cu toate ca se lasase seara si incepuse sa ploua. Langa mar statea lupu care era cat pe-aci sa-l manance, dar iepurasul a fost inspirat si i-a pus in cap sacul cel gol. In timpul acesta animalele cu care iepurasul fusese atat de generos, s-au dus la casa lui si i-au dus tot felul de fructe si legume, asa ca iepurasii s-au culcat satui. Iepurasul nu stia lucrul acesta si era foarte dezamagit ca a mers acasa cu mana goala. S-au bucurat cu totii insa de toate darurile, doar cioara nu intelegea cum se poate ca „dintr-un sac gol sa se adune atatea bunatati”.

Copiilor le-a placut mult povestea si fiecare a interpretat cate un personaj.

Pentru a scoate mai bine in evidenta mesajul povestii, am jucat un mic joc in care le-am dat dinainte copiilor nicte biscuiti, eu aveam un sac cu mere (din aluat de sare) si le dadeam cate un mar iar ei imi dadeau in schmb biscuiti. Astfel pe masura ce sacul cu mere s-a golit, cel cu biscuiti s-a umplut 😉 , am explicat astfel si dilema ciorii.

Am raspuns apoi la niste intrebari referitoare la poveste pe care le-am gasit pe merele din copac.

Am avut si un copac lipicios (am pus autocolant cu partea lipicioasa in sus) in care am pus si am cules mere (pompoane).

La partea practica am facut un copac cu mere. Mai intai am pictat trunchiul (dintr- o bucata de la o rola de carton) si coroana.

Cat timp am asteptat sa se usuce culoare, am rupt hartie creponata rosie pe care am facut-o biuite mici pe care le-am lipit apoi in copac pe post de mere.

Am jucat si un joc in care am potrivit trunchiurile cu cifre cu coroanele cu acelasi numar de mere.

Surpriza dulce a fost in niste pungute-iepurasi.

Lasă un răspuns

