Fantome jucause

La atelierul de lectura de vineri am fost bantuiti de o multime de fantome 🙂 . Am citit carticica Pixi si micile fantome”  de Simone Nettingsmeier, una dintre cartile din colectia Pixi, niste carticele foarte dragute care-l au ca personaj pricipal pe spiridusul Pixi. Gasim o multime de aventuri ale lui Pixi si ale prietenilor sai ratonul Ricky, iepurasul Talpa-Iute, ursul Umberto, ariciul Eric.

In cartea pe care am ales-o pentru atelier aflam despre joaca de-a fantomele a prietenilor. La inceput n-a fost chiar o joaca, iepurasul Talpa-iute mergea spre casa cand a vazut o fantoma prin padure si a fugit inapoi spre casa lui Pixi. Acesta a propus sa-l insoteasca pe Talpa-Iute dar s-au hotarat sa se imbrace si ei in fantome fiindca „fantomele nu se sperie intre ele” 🙂 . Cand au ajuns in padure au vazut din nou fantoma, insa iepurasul s-a incurajat spunand ca fantomele adevarate zboara si l-au recunoascut pe ratonul Ricky, astfel  au hotarat sa faca o petrecere a fantomelor impreuna si cu ceilalti prieteni. Doar ca, in timp ce jucau ascunselea in intuneric, au vazut zburand o fantoma. S-au speriat foarte tare, dar Pixi si-a dat seama ca nu era decat bufnita, o alta prietena de-a lor :).

Copiilor le-a placut mult povestea si au retinut-o imediat, asa ca n-a fost deloc greu sa o dramatizam, stiau replicile personajeleor aproape pe de rost :). Nu va spun ce incantare a fost cand l-au vazut chiar pe Pixi (multumim mult Coca, ne-ai facut o mare bucurie 🙂 ).

Am folosit o bucata de tifon si cu totii ne-am costumat in fantome, va imaginati ce zbenguiala a fost :).

Inspirata de aceste activitati vazute pe FB , am facut si noi niste fantome din bile de hartie si hartie creponata.

Apoi fiecare si-a desenat fantoma.

Fiindca Pixi juca carti cu iepurasul, le-am urmat si noi exemplul si am folosit cartile de la editura Gama  pentru a juca cateva jocuri. Mai intai cartile au fost puse in mijloc cu fata in jossi fiecare trebuia sa ia cate una si sa  denumeasca obiectul, cand gaseam ceasul strigam „TIC-TAC” si jocul se oprea iar fiecare isi numara cartile pe care le-a adunat.

Apoi am impartit cartile la fiecare si trebuia sa le asezam pe categorii (in bucatarie, in baie, la ferma, la zoo, in dormitor).

Am avut apoi o vanatoare de fantome in care copiii trebuia sa gaseasca fantome cu vecinii anumitor numere (le spuneam de exemplu Cauta fantoma cu vecinul mai mare al lui 7). Copiii foloseau o lanterna pentru a dezvalui raspunsul.

Fantomele ne-au facut si sa dansam :). Am pus pe jos fantome cu forme geometricel si copiii trebuia sa danseze pe ele atata timp cat canta muzica; cand muzica se oprea, ei trebui sa stea pe loc si sa spuna ce forma are fantoma pe care sunt asezati.

Supriza dulce a fost in niste fantome infricosatoare :).

 

2 păreri la “Fantome jucause

Lasă un răspuns

