Mica Balerina

Dupa Balul Florilor” de saptaman trecuta nu mai puteam sa ne oprim din dans, asa ca am continuat spectacolul, de data aceasta am trecut la pasi de balet🙂. Sa va povestesc asadar cum a fost la atelierul de lectura de vineri unde am citit „Mica Balerina” de Sue Harris, o carte minunata din toate punctele de vedere: este in primul rand o carte pe care ti-e drag sa o rasfoiesti, copertile sunt cartonate, foile sunt lucioase, ilustratiile sunt absolut superbe. In plus, la fiecare pagina apar plicuri cu scrisorele, ceea ce ii face pe copii sa fie foarte curiosi, iar in ultimul plic se afla si un talisman, o bratara ce are ca pandant o pereche de poante.

Nu doar exteriorul cartii imi place la nebunie, povestea in sine este foarte frumoasa si mesajul este unul ce trebuie constientizat de fiecare copil. Pe scurt, este vorba despre o fetita. Rosie, careia ii placea foarte mult sa danseze balet, insa era putin neindemantica si din cauza asta colegii radeau de ea, lucru care o facea sa sufere foarte tare.  Insa ea era foarte ambitioasa si visa ca intr-o zi sa devina prim-balerina, lucru ce se putea indeplini daca trecea cu bine de auditiile pentru spectacolul „Spargatorul de nuci”. Pentru a afla povestea Spargatorului de nuci, Rosie imprumuta cartea de la biblioteca si o citeste fascinata de aventurile Clarei (in carte avem si noi atasata povestea intr-o carticica de format micut).

Afland din carte despre Zana Dulciurilor, Rosie crede ca aceasta ar putea sa o ajute sa fie o buna balerina si ii scrie o scrisoare pentru a o sfatui ce trebuie sa faca. Zana ii raspunde ca pentru a reusi are nevoie de 5 lucruri: „Exercitiu , Rabdare, Gratie, Eleganta si Incredere. Avand incredere in fortele proprii, Rosie a reusit sa-si indeplineasca visul si pentru a o felicita Zana Dulciurilor i-a daruit un talisman pe care sa-l poarte ori de cate ori se simte neincrezatoare.

Dupa ce am citit cartea si am cercetat cu atentie scrisorelele, copiii au avut de raspuns la niste intrebari referitoare la poveste si cel ce raspundea corect primea cate un plic in care se afla un talisman (am facut din fimo tot felul de dulciuri: briose, acadele, felii de tort si le-am pus legat cu o panglica pentru a face cate o bratara pentru fiecare).

Am trecut apoi la partea practica si mai intai am colorat si le-am pus fustite din hartie de briose unor balerine din hartie.

Am mai avut de colorat niste balerine mai micute de data asta si prinse de cate o agrafa . Fiecare copil a primit apoi niste cutii metalice decorate de mine folosind tehnica servetelului in care au pus balerinele. Au primit si magneti pe care i-au pus sub cutie si miscand magnetii au facut balerinele sa danseze. Va imaginati ce surpriza si ce incantare a fost cand au vazut ca intr-adevar chiar pot face balerinele sa se miste🙂.

Am avut si o cutiuta muzicala adevarata care ne-a fost model🙂.

Nu se putea sa nu facem si cateva piruete si pasi de balet, asa ca la final cu totii au incercat sa fie cat mai gratiosi🙂.

Surpriza dulce a venit in plicuri colorate.

Pentru aceste activitati m-am inspirat din lectia Cameliei, multumim mult de tot🙂.

7 păreri la “Mica Balerina

  1. Valentina, am savurat fiecare cuvintel din articolul tau! Si pe noi ne leaga asa trairi frumoase de aceasta carte si am senzatia ca nu exista copil care sa nu o iubeasca🙂
    Imi plac la nebunie dulciurile din argila, cred ca micutii au sarit in sus de bucurie la vederea lor!
    Te felicit din suflet, esti minunata!

    • Inca de cand am vazut cartea la voi am stiut ca este una minunata, multumim mult pentru recenziile grozave pe care le faci. In felul asta aflam ce carti merita cumparate. Copiii au fost mai mult decat incantati de tot ce am facut impreuna, dulciurile au fost mai mult decat se asteptau🙂.

      • Oh, cat de mult ma bucur ca ai avut incredere si ai cumparat cartea!
        Eu si aud exclamatiile si chicotelile lor – imi imaginez ce atmosfera frumoasa ati creat🙂
        Sa aveti mult spor si pe mai departe, faceti o treaba de milioane!

  2. Noi nu avem (inca) volumasul acesta dar presimt ca va trebui sa facem rost de el cat mai curand! E extraordinara atmosfera de la atelierele voastre, ma bucur sa particip la fiecare dintre ele macar asa, virtual!❤

    • Da, e o carte ce merita cumparata, sigur Unei ii va placea sa descopere scrisorile de pe fiecare pagina.
      Si eu ma bucur ca „participati ” la atelierele nostre, ne dati un sentiment de incredere in ceea ce facem, multumim din suflet🙂.

Lasă un răspuns

