Mare bal, mare!

La atelierul de lectura de vineri am fost cu totii la bal, si nu la orice bal, ci la „Balul Florilor”, o carte minunata scrisa de Sigrid Laube.

Cartea prezinta doua lumi diferite: lumea florilor si cea a legumelor si prin subtila poveste si minunatele ilustratii copiii invata despre toleranta si acceptarea diferentelor, despre stabilirea relatiilor cu ceilalti tinand cont de lumea din care provine fiecare. Pe scurt, povestea este aceasta: Domnul Conopida afla ca florile organizeaza un bal si el isi doreste foarte mult sa mearga, insa nu indrazneste sa se duca singur. Celelalte legume nu accepta sa vada „peste gardul gradinii’, nici nu concep sa mearga la o petrecere a florilor care se cred superioare, care cand „ajung intr-o vaza nu le mai ajungi la nas”. Insa Domnisoara Morcov accepta invitatia si merge impreuna cu Domnul Conopida la Bal. Venirea lor nu e vazuta cu bucurie de flori si in sala se aud susoteli rautacioase la adresa legumelor care nu sunt bune decat sa „zaca in mancare”. Insa cei doi nu se lasa intimidati („I-am suparat cu ceva? Nu. Dar ei ne-au suparat cu ceva? Nu. „) si danseaza cu inflacarare pe ringul de dans starnind admiratia florilor. Acestea au fost foarte uimite de felul in care s-au integrat cele doua legume si au promis ca ii vor invita si alta data la bal. 

Copiii au ascultat cu mare interes povestea pe care am citit-o cu ajutorul legumelor modelate din argila polimerica si a floricelelor facute din flori artificiale si sarmulita plusata.

Dupa ce am citit copiii au facut o sceneta cu figurinele si am incercat sa intelegem mesajul cartii. Ei au inteles ca florile nu se comporta cum trebuie si ca e bine sa-i acceptam pe ceilalti fara sa-i judecam. Am mai avut la atelier carti cu acest mesaj si mi-ar placea ca din toate sa invete despre toleranta.

Am vorbit apoi despre ciclul de viata al unei plante si am aranjat in ordine niste cartonase.

Am trecut apoi la partea practica si mai intai am pictat un morcov din aluat de sare caruia copiii i-au facut si fata transformandu-l in Domnisoara Morcov.

Cand s-au uscat le-am trecut cate o panglica verde prin gauri pentru a putea fi agatati in camera copiilor :).

M-am gandit apoi sa vorbim despre diferentele dintre legume si le-am trecut in revista pe cele intalnite in carte (morcov, ridiche, conopida, mazare, salata, castravete, ceapa) si am vorbit despre fiecare, i-am intrebat ce stiu despre ele si le-am grupat dupa locul in care cresc: sub pamant sau deasupra pamantului. M-am inspirat de la acest articol , dar si lectia Cameliei ne-a fost de mare ajutor, si am printat pe o foaie legumele despre care am vorbit si mai intai copiii le-au colorat.

Au decupat apoi legumele si s-au descurcat foarte bine.

Eu am asamblat dinainte 2 cercuri suprapuse, cel de deasupra fiind taiat in 2 si prins intr-o parte cu clame tip pinueza pentru a se deschide care 2 aripioare mobile. Cercul de dedesubt era impartit in 2 si copiii au colorat o parte cu albastru si o parte cu maro.

In partea albastra au lipit legumele care cresc deasupra pamantului si in partea maro legumele care cresc sub pamant.

La final ne-am jucat de-a gradinarii si am plantat in orez colorat diferite legume din aluat de sare. Am tinut cont de locul in care cresc si copiilor le-a placut tare mult sa se joace.

Surpriza dulce a fost in conopide dragute din hartie.

7 păreri la “Mare bal, mare!

  1. A iesit minunat atelierul, ca de obicei! Mereu ma intreb cum reusesti sa le imbini pe toate…
    Cat dureaza, de regula, un atelier de lectura?

  2. Pingback: Mica Balerina | doua fete cucuiete

Lasă un răspuns

