Ne miscam ca melcii …

Asta nu inseamna ca suntem inceti, doar vorbim despre Winnie, melcusorul cel grabit” de Annette Herzog. Am citit aceasta carte la atelierul de lectura de vineri si copiilor le-a placut foarte mult. Inainte sa citim i-am intrebat ce stiu ei despre melci, daca se misca rapid sau nu, si daca nu din ce cauza, cum putea Winnie sa se grabeasca. Asadar toti erau curiosi sa citim cartea  pentru a afla raspunsul la intrebari.

Am citit cartea cu ajutorul marionetelor pe bat (am scanat personajele din carte, le-am printat si le-am pus pe spatule de lemn) si versurile ritmate le-au placut foarte mult. L-am cunoscut asadar pe melcusorul Winnie care voia sa mearga la mare si s-a gandit ca masina l-ar ajuta sa ajunga mai repede. Pe drum i s-au alaturat si broscoiul Fridolin, cartita Hugo, ciocanitoarea Gertrud, iedutul Zickenbart si soricelul Max. Toti erau asa de grabiti sa ajunga la masina, incat au uitat de Winnie si n-au tinut cont de faptul ca el isi poarta si casa in spate si nu poate tine pasul cu ei. Astfel melcusorul isi da seama ca nu mai are rost sa se grabeasca si se aseaza sa se ospateze. La scurt timp vine si ploaia care-l bucura foarte mult fiindca in  lacul care s-a format pe langa el, Winnie se simtea ca la mare. Odata cu venirea ploii s-au intors si prietenii melcusorului, iar el se intreaba :

Sa fi fost pre umed pentru Hugo oare?

Ori Max, soricelul, fuge de racoare?

Toti voiau sa ajunga cat mai repede acasa insa cel care a ajuns primul a fost melcusorul Winnie.

Am vorbit despre celelalte animalute din poveste si am aflat cum traieste fiecare, de ce nu le place umezeala, ne-am adus aminte de cartita despre care am vorbit saptamana trecuta si au stiut ca nu-i place lumina si de aceea purta ochelari de soare.

Am repovestit cartea cu marionetele si au fost incantati.

Am trecut la activitatile practice si mai intai copiii au colorat animalutele din poveste si le-au lipit langa masina cu care voiau sa plece la mare.

L-am lipit si pe melcul Winnie si l-am decorat facand o spirala dintr-un fir de lana pe cochilia lui. Melcul este facut dupa acest model si se poate ascunde in casuta.

Ne-am jucat si cu plastilina de casa si fiecare a modelat cate un melc.

La final ne-am asezat pe o paturica si am facut  un picnic unde am mancat fursecuri in forma de melc 🙂

Surpriza dulce a fost tot intr-un melc, desigur, doar ca melcul a fost facut dintr-o punguta de hartie 🙂 .

In drum spre casa am gasit un melc pe care l-am analizat cu mare atentie.

Si Camelia a avut o lectie foarte frumoasa despre aceasta carte, puteti vedea cum s-au jucat aici , si am mai avut si noi o discutie despre carte si am avut o gustare interesanta cu melci, puteti vedea aici despre ce este vorba.

9 păreri la “Ne miscam ca melcii …

  1. Minunata activitatea! Valentina, te admir sincer, pasiunea ta intra in casele noastre cu fiecare postare. Esti o sursa inifinita de idei 🙂 Astept cu nerabdare fiecare atelier de lectura. Am atatea de invatat de la tine ! Iti multumesc ca impartasesti cu noi munca ta 🙂

  2. Ca de obicei, o multime de lucruri frumoase! Iar melcul care v-a iesit in cale la final… ce omagiu mai limpede ca ceea ce faci e inspirat?!

  3. Pingback: Ursuletii si melcusorul Winnie pleaca la maaaareee!!! | ursuletinazdravani

Lasă un răspuns

