Curcubeul alb si negru

Mi-am dorit demult sa citesc aceasta carte si multumita Cocai am lucrul asta a fost posibil (multumim mult Coca pentru carte si pentru sugestiile grozave 🙂 ). Este vorba despre Curcubeul alb si negrude John Trent, o carte cu un mesaj minunat si mi-am dorit sa le-o prezint si copiilor la atelierul de lectura.

Am pregatit dinainte cateva fructe si legume din aluat de sare, insa toate aveau culoare cenusie, chiar si eu m-am imbracat in gri si negru. Copiii au fost uimiti sa le vada si au fost surprinsi cand le-am spus ca au disparut culorile. Au fost foarte curiosi sa afle povestea, voiau sa stie cine a furat culorile si cum sa le aducem inapoi. Am aflat ca in tara unor animalute foarte dragute intr-o zi toate culorile au disparut, la fel cum au disparut si 6 soricei, pritenii lui Moosberry (cel mai curajos soricel din padure). Vinovatii au fost niste dihori condusi de cartita Monty, careia nu-i placeau culorile si nu suporta lumina. Insa Capitanul Cameleon, salvatorul soriceilor, i-a invatat cum ar putea sa aduca toate culorile inapoi si le-a spus despre cele 4 arme cu care puteau face asta.Prima arma este  reprezentata de cuvintele frumoase, pline de lauda fata de cei de langa noi, cea de-a doua o reprezinta ajutorul pe care trebuie sa-l dam, a treia arma este reprezentat de generozitate, darnicia cu care impartim din ceea ce avem, iar a patra arma este puterea de a ierta pe cel ce ti-a gresit. Acestea sunt niste minunate invataminte crestine pe care am incercat sa le aduc in atentia copiilor sub forma de joaca si cred ca au inteles despre ce este vorba si le-a placut mult 🙂 . Astfel, folosind armele, animalele au reusit sa aduca inapoi culorile, si au trait fericite impreuna. Chiar si cartitei Monty i s-a inmuiat inima cand animalutele care ar fi trebuit sa-l urasca i-au daruit o pereche de ochelari de soare pentru a nu-l mai deranja lumina si si-au cerut iertare de la el.

Pentru a asimila cat mai bine mesajul cartii am facut o sceneta in care copiii au exemplificat cum folosim fiecare arma in parte: mai intai s-au laudat intre ei, apoi s-au ajutat unul pe altul sa faca diverse lucruri (sa se incheie la nasturi, sa-si aseze gulerul), fiecare a adus de acasa biscuiti pe care i-a impartit cu ceilalti, iar la urma si-au cerut iertare pentru greselile pe care le-au mai facut unii fata de altii 🙂 .

Dupa ce am terminat cu sceneta am trecut la activitatile practice si desigur, am facut curcubee.

Fiecare copil a primit fasii de carton in culorile curcubeului pe care le-au lipit dupa preferinta, le-am sugerat sa lipim doar marginile fasiilor, sa facem un fel de arc. Le-a placut  foarte mult, unii isi imaginau poduri si tunele (de aici m-am inspirat pentru activitate).

Am facut apoi paharele cu „sporul casei” din orez colorat si a iesit superb. Copiii au folosit lingurite pentru a pune orezul in straturi si le-a placut tare mult activitatea.

Am facut apoi pentru fiecare copil cate un set de 4 sabii pe care am scris denumirea armelor si copiii le-au decorat.

Surpriza dulce a fost in servetele curcubeu.

10 păreri la “Curcubeul alb si negru

  1. Totul imi place dar curcubeiele tridimensionale sunt geniale! Musai o sa incerc si eu ceva semanator cu Una, chiar daca nu avem carticica!

    Nu incetez sa ma mir de energia si de puterea ta de a lega laolalta evenimentele acestea! Felicitari, Valentina!

    • Multumim mult pentru cuvintele frumoase! Asa mult imi place ceea ce fac iar intalnirea cu copiii imi da atat energie, incat numai cand ma gandesc la bucuria lor ma entuziasmez si caut tot felul de idei de activitati care cred ca le-ar placea.
      Curcubeele mi-au placut si mie de cum le-am vazut, si copiii au fost foarte mandri de felul in care au iesit.

  2. foarte frumos ti-a iesit tooot 🙂 Si sabiutele sunt grozave, cred ca au fost incantati se le poarte 🙂 Urate mai erau legumele acelea fara culoare ;))) Soriceii sunt tare simpatici! Suuper supriza dulce !!!

    Ma bucur ca am putut contribui si noi la minunatul vostru atelier de lectura. Sunteti minunati!! 🙂

    • Multumim din suflet Coca pentru tot, n-ar fie iesit asa bine fara ajutorul tau 🙂 .
      Da, chiar urate erau fructele si legumele alea fara culoare, copiii au fost foarte impresionati cand le-au vazut.
      Soriceii sunt din aluat de sare, au iesit tare simpatici ;).

  3. Valentina, si aceasta activitate este splendida, te felicit din tot sufletul, esti minunata. Ador toate curcubeiele voastre si mi se face si mie pofta de atatea culori 🙂
    Va pupic mult!

Lasă un răspuns

