Ziua in care a fugit somnul

Poate ca uneori ne dorim sa fie ziua mai lunga, sa alungam somnul cumva pentru a rezolva cat mai multe dintre lucurile pe care ni le propunem, dar totul are un rost pe lume si nu e bine sa schimbam ordinea lucrurilor pentru ca s-ar putea sa nu ne fie tocmai bine. Chiar asa au patit si cei doi gemeni din cartea „Ziua in care a fugit somnul” de Victoria Patrascu care de ziua lor si-au dorit sa nu mai doarma niciodata. Somnul s-a simtit foarte jignit de asemenea dorinta si a spus ca nu se va mai intoarce niciodata la asa copii nerecunoscatori. La inceput copiilor le-a placut sa se joace continuu, dar apoi Oboseala a pus stapanire pe ei si nu mai erau in stare nici sa tina ochii deschisi. Vazandu-i cum se chinuie, bunica lor a facut un ceai special si a inceput sa cante un cantecel pentru a aduce Somnul inapoi: Somn bun, Somn bun/ Vino tu la mine-acum./ Somn frumos, Somn frumos/ Vino tu la mine jos. Astfel Somnul s-a lasat induplecat si a venit inapoi, iar copiii au promis ca nu-si vor mai pune dorinte atat de nastrusnice.

Cam asta este pe scurt continutul povestii, insa detaliile sunt savuroase, este o poveste foarte frumoasa pe care copiii au ascultat-o cu mare atentie la atelierul de lectura. Fiindca Somnul nu este nici diafan, nici usor ca o boare, ci rotund, gras si moale ca un cozonac, l-am confectioant incercand sa-l fac sa semene cat mai mult cu descrierea. I-am facut facut capul oval, ochii  mici, iar in loc de par am pus ” suvite din flori de mac, tei si verbina”. I-am facut o haina ca o plapuma, iar in loc de pantofi i-am pus 2 perne cu ciucurasi rosii. Nu arata excelent, dar copiii au fost incantati de marioneta🙂 .

Dupa ce am citit povestea fiecare a imbracat Somnul si i-a pus pantofii (le-am pus scai pentru a putea fi pusi si scosi de mai multe ori [multumesc mult Camelia pentru sugestie] ).

Ne-am prefacut ca facem ceai si l-am baut din niste cescute din aluat de sare pentru a chema Somnul.

Ne-am jucat de-a Oboseala care punea stapanire pe copii si am facut un pretend play in care un copil era Oboseala si-i punea „victimei” greutati pe spate (am folosit niste haine, nu va ganditi ca le-am pus saci de nisip sau altceva🙂 ) pentru a vizualiza cum ne doboara oboseala daca nu ne odihnim.

Ca si activitate practica am confectionat o pernuta: copiii au snuruit un material pe care l-am gaurit pe margini si l-am umplut apoi cu vata.

S-au descurcat foarte bine si au fost foarte incantati de rezultat.

2 păreri la “Ziua in care a fugit somnul

Lasă un răspuns

