„Magazinul de sinucideri”- recenzie in cadrul campaniei vALLuntar 2

M-am inscris si eu in campania vALLuntar  initiata de editura All in cadrul careia boggerii participanti trebuie sa citeasca o cartea a editurii All, sa scrie o recenzie care sa adune minim 15 comentarii (la fiecare 15 comentarii se planteaza un copac).

Poate va veti intreba de ce am ales tocmai aceasta carte🙂

Ei bine, dupa ce multe dintre cartile pe care mi le-as fi dorit nu erau in stoc, am optat pentru aceasta fiindca titlul mi se parea amuzant. Nu stiam nimic nici despre autor (Jean Teule) si nici despre carte nu auzisem pana acum. Insa mi-am imaginat ca o sa fie amuzanta si chiar asa a fost. Sa va starnesc un pic curiozitatea si sa va spun despre ce este vorba.

In cartierul Religiilor pierdute familia Tuvache are un magazin de sinucideri al carui logo este: „V-ati ratat viata?  Cu noi moartea este un succes!” Nimanui nu i se pare ciudat acest tip de comert si toti membrii  familiei se comporta ca niste depresivi autentici, cu exceptia mezinului Alan care le da mari batai de cap parintilor sai cu atitudinea lui pozitiva. Tonul este unul ironic si foarte amuzant, insa personajele isi iau indeletnicirile foarte in serios. Toata ziua mama prepara tot felul de otravuri, tata face sfori pentru cei care vor sa se spanzure, confectioneaza bolovani pentru cei care vor sa se arunce in apa si tot felul de ciudatenii la care nici nu te gandesti. Totul este foarte bine organizat, pana si carnea pe care familia o pregateste pentru masa provine de la un miel care s-a aruncat de pe faleza🙂 .  In magazinul lor vin tot felul de depresivi si d-na si d-l Tuvache le recomanda foarte entuziasmati tot felul de metode se sinucidere. Doar Alan saboteaza afacerea si inlocuieste bomboanele otravite cu unele obisnuite, sau taie firele din franghii , toceste lamele care erau vandute celor care voiau sa-si taie venele. Ajunsi la capatul rabdarii cu Alan, familia il trimite intr-o tabara a sinucigasilor kamikaze, insa atitudinea lui Alan nu se schimba nici dupa aceasta experienta, ducandu-i la exasperare chiar si pe cei de acolo. Insa parintii ii simt foarte mult lipsa si isi dau seama ca Alan aducea un suflu proapsat in viata lor. Dupa intoarecerea lui totul se schimba si Magazinul de sinucideri  se transforma intr-un loc de distarctie, toti se amuza si nu se mai vand produse pentru sinucigasi.

Alan si-a petrecut viata insufletind oamenii , presarand peste tot farmec , speranta si zambete si a reusit sa schimbe mentalitati cu atitudinea lui pozitiva.

Merita sa citit aceasta carte (Magazinul de sinucideri de Jean Teulepentru a va binedispune, pentru a va molipsi de optimismul lui Alan care ne invata ca nu conteaza cat de pesimisti sunt cei din jurul tau, important e ca tu sa ai o atitudine pozitiva si sa vezi speranta chiar si acolo unde nu exista.

31 de păreri la “„Magazinul de sinucideri”- recenzie in cadrul campaniei vALLuntar 2

1. Chiar ca e amuzanta cartea asta! E numai buna de citit cand simtim ca suntem la capatul puterilor, pt a ne incarca bateriile!

2. Si la mine a poposit nostima cartulie in prima campanie si mi-a placut mult de tot. Ca si tine, nu a fost prima mea optiune, dar nu am regretat deloc ca am ajuns la ea🙂