O ultima zi de iarna inaintea primaverii

Am sperat ca ultima zi de iarna va fi astazi la atelierul nostru de lectura. Din pacate se pare ca iarna vrea sa vina din nou 😦 . Dar sa ne mai incalzim putin si sa va povestim despre carticica pe care am citit-o astazi, si anume „O zi de iarna” de Christina Butler.

Mesajul carti este unul ce merita aprofundat , este vorba despre generozitate, compasiune si empatie. Micului Arici i-a fost luata casa de vant si pleaca sa locuiasca impreuna cu Bursucul insa pe drum se intalneste cu o famile de soricei carora le da caciula sa, vidrei ii da manusile, iar puiului de caprioara ii ofera fularul lui pentru a se incalzi. Desi Micul Arici avea la fel de multa nevoie de aceste obiecte pentru a se incalzi, el le ofera fara sa ezite altora.

Mai intai le-am citi eu povestea si am interpretat-o cu ajutorul animalutelor din plus (n-am reusit sa gasesc un bursuc din plus asa ca l-am confectionat din aluat de sare).

Am explorat apoi cartea, copiii au fost impresionati de partile catifelate de pe fiecare pagina. Apoi copiii au spus pe rand povestea si s-au descurcat foarte bine, va las si pe voi sa-i vedeti.

Am fost intrerupti de Maria, dar am continuat povestea 🙂 .

Am trecut apoi la activitatile practice si am modelat un arici din plastilina cu tepii din spaghete.

Am ajutat ariciul sa ajunga la manusa

… apoi am sortat niste manusi dupa mana pentru care erau potrivite: stanga/dreapta.

Am trecut apoi la numarat arici din lemn

… apoi am facut cate un pattern (am insiruit aricii dupa un anumit tipar) si fetele s-au descurcat de minune.

Am ascultat la final un cantec ce mie imi este foarte drag, melodia  cu ariciul a lui Tudor Gheorghe.

Supriza dulce a fost chiar caciulita ariciului :).

11 păreri la “O ultima zi de iarna inaintea primaverii

  1. Pingback: Cartile prieteniei | Caiet pentru casa mea

  2. Pingback: O zi ploioasa | doua fete cucuiete

Lasă un răspuns

