Ne exprimam emotiile in engleza

Atelierul de engleza de astazi a fost o provocare pentru mine. Am avut ca tema emotiile si am avut si eu cateva „emotii” fiindca nu stiam daca voi reusi sa-i fac pe copii sa se deschida si sa vorbeasca despre ceea ce simt. Mai mult, nu am avut prea multe activitati practice, am insista mai mult pe jocuri si exprimare orala. Din fericire copiii au reactionat foarte bine si chiar le-a placut lectia🙂 .

Am inceput prin a le arata niste catonase pe care erau ilustrate cateva emotii (am vorbit doar despre trist, vesel, furios, mirat ), le-am numit si apoi am jucat cu ele un joc de memorie.

Am continuat cu un joc cu pioni pe care l-am construit dupa un model vazut la Art Attack. ( Tabla de joc are in mijloc un copac facut dintr-un tub de la hartia de bucatarie, iar coroana e facuta din bile de hartie. Toate au fost intarite cu papier mache si apoi le-am pictat.)

Am conceput niste reguli care sa includa si emotii dar si alte comenzi pentru a mai repeta notiunile invatate pana acum (de exemplu: daca nimeresti pe o fata vesela, mergi si mananca niste inghetata, daca pionul ajunge pe o fata furioasa trebuie sa te intorci sa bei un ceai sa te linistesti. Am mai avut si comenzi de genul: numara pana la 10, fa ca o broscuta, canta cantecelul cu degetelele ) .

Am construit o roata a emotiilor pe care am vazut-o la Coca si a avut mare succes.

Le-am aratat niste imagini in care aveam diferite situatii (mami si tati se cearta, un om de zapada se topeste, un porc zboara, ploua cu broaste, copii ce mananca inghetata) iar ei trebuia sa-mi arate cum se simt gasind pe roata imaginea potrivita.

Am jucat si telefonul fara fir si le-a placut mult sa-si sopteasca cuvintele la ureche🙂 . Am mai facut un joc in care un copil mima o stare si ceilalti trebuia sa o recunoasca.

Am mai avut niste marionate cu maini mobile, fiecare exprimand o emotie diferita si avand in mana motivul pentru care se simteau in acel fel (o fetita vesela ce are in mana un cadou, un copil trist ca s-a spart balonul, altul mirat cu o masinuta cu aripi si unul furios ca nu are nicio jucarie).

Ca activitate practica am snuruit gurile unor copii ce erau fie tristi, veseli, furiosi sau mirati (de aici am descarcat fetele copiilor si eu le-am adaugat ochi, nas si gura).

Si o alta activitate practica pe care am avut-o a fost sa aceea de a desena cum se simt cand se gasesc intr-o anumita situatie (le-am dat imagini cu diferite situatii).

Am citit putin si din cartea cu Pozna lui Jackie , ed. Cartea Copiilor si potriveam emotiile ursuletilor la fiecare pagina.

Am imbracat si ursuletii de la jocul din lemn pe care-l avem de cand era Elena mica si tare le-a mai placut.

La final am cantat cantecelul If you’re happy and you know it  si ca de obicei copiii au primit surpriza dulce intr-un paharel-clovn vesel (de aici m-am inspirat pentru a-l confectiona).

19 păreri la “Ne exprimam emotiile in engleza

  1. Valentina, nu te muti la Piatra Neamt???? iti gasesc copii pentru ateliere 12 din 24! sunt superbe atelierele tale- de unde ai gasit fetele acelea de snuruit? Mi-a scapat mie din articol?

    • Multumesc mult Coca, ma ajuta enorm ideile tale, le imprumutam de multe ori si copiii sunt incantati🙂 .
      Atelierul dureaza 1 ora si jumatate. La inceput ma gandeam ca sunt prea multe activitati si n-o sa avem timp sa le facem pe toate, dar copiii n-au rabdare sa jucam foarte mult un singur joc, asa ca atunci cand dau semen de plictiseala trec la urmatorul si se rezolva. E destul de greu sa tii in priza asa mult timp copii de 4,5 ani, dar daca sunt activitati interesante, nici nu simt cand trece timpul. Eu imi planific mereu activitati multe, sa fie si de rezerva, iar daca un joc nu-i atrage il schimb repede cu altceva.

      • da, si mie mi se intampla la ora de Scoala Duminica cu prescolarii mei (4-6 ani) sa se plictiseasca de vreun joc…bine, noi nu facem atatea activitati …la voi e musai ca doar e atelier de invatat lima engleza🙂
        stii ce e interesant? ca si tu si eu avem ff multe jocuri cumparate si totusi preferam sa confectionam…si cele confectionate au mai mult succes :)))

        • Eu chiar mi-am propus sa nu mai cumpar jocuri sau jucarii. Intr-adevar, jocurile facute de noi au mult mai mult succes. De Craciun Elena a primit o bucatarie care a costat destul de mult (130 lei) si nu pot sa spun ca se joaca foarte mult cu ea. Cred ca daca ii faceam un aragaz dintr-o cutie de carton (am vazut pe net un model ce mi-a placut mult de tot) era mai interesant. Singura problema este ca nu am mereu asa mult timp sa confectionez jocuri .

        • e adevarat, sunt unele jocuri pe care le poti adapta in moduri uimitoare. stii ce au mare succes la noi: omuletii si accesoriile playmobil! nu ma plang, se joaca cu ele ffff mult, zilnic ….desi i-am luat second, tot am cam dat ceva bani pe acestea, dar s-a meritat. sigur, ei sunt ff incantati de ceea ce confectionam, pentru ca fac si ei parte din procesul creatiei🙂
          ce m-am amuzat…cand am vazut acel blog: clasa maestrei Valentina :))ce coincidenta frumoasa🙂

  2. Excelent, ca intotdeauna, atelierul vostru, Valentina!
    Te felicit din tot sufletul, stiu cat de solicitant poate fi sa antrenezi, mai multi copilasi, atat de mici, intr-un joc complex, intr-o limba straina, si te laud cu atat mai mult.
    Reusesti sa legi atat de frumos si de cald activitatile, totul are sens, logica, esti un adevarat cadru didactic!
    Va imbratisam cu mult drag!

Lasă un răspuns

