Repetam litere

Elena este foarte incantata ca recunoaste tot mai multe litere si m-am gandit ca n-ar fi rau sa le repetam putin pe cele despre care am vorbit pana acum. Si fiindca in ultimul timp cere tot mai des sa coloreze, ideea Cameliei a picat la tanc (multumim frumos). Am facut astfel pe o foaie multe bucle in care am scris literel mici si mari si cateva cuvinte din aceste litere. Le-am scris pe toate de cate 2 ori si Elena isi alegea o litera pe care o colora cu ce culoare voia, alegea apoi perechea ei si o colora in aceeasi culoare.

I s-a parut interesant sa coloreze dupa un cod, a fost ceva nou pentru ea si i-a placut. Rezulatatul ne-a bucurat pe amandoua, a iesit un mozaic foarte frumos 🙂 .

Am scris apoi literele intr-un cofraj de polistiren de la niste medicamente.

Elena s-a jucat punand litere din argila si altele scrise pe cerculete in locurile potrivite.

Dupa ce am terminat de sortat si potrivit, Elena a luat un cofraj curat si a scris singura, fara pic de ajutor cateva litere.

Sunt foarte mandra de ea, ii plac mult literele si vad le retine cu destul de multa usurinta, sper sa fie asa si mai departe 🙂 .

12 păreri la “Repetam litere

      • asa facea si Daria,insa de la o vreme a prins ideea atat de bine incat a inceput sa le citeasca si in engleza
        dupa exercitii cu litere, treci la exercitii de impartit in silabe, prima/ultima litera, pozitionarea unui sunet intr-un cuvant/pozitionarea unui cuvant intr-o propozitie…..
        ei isi formeaza tipare de citit,vei vedea ca, pe masura cee vor dori sa citeasca, inca de la primele 2 litere vor fi „gata” sa spuna ce cuvant este :)) pentru ca recunosc deja cuvantul
        dar cred ca tu ai mult mai multa experienta pentru ca esti si profesoara (daca nu ma insel), eu am descoperit lucrurile acestea lucrand cu Daria si fiind atenta la ce o stimula pe ea sa invete 🙂

  1. Multumesc pentru ponturi.
    Imi sunt de folos toate sfaturile despre cum sa o invat sa citeasca. Acum ne concentram mai mult pe identificarea literelor. Apoi vom vedea ce metode ni se potrivesc pentru a citi Avem timp, nu ne grabim 🙂 .

    • Am gasit aici http://stayathomeeducator.com/ un joculet care pare simpatic – Letter Review Board Game, cred ca l-as fi incercat cu Una in faza de invatat litere, daca-l descopeream la timp.

      Cat despre legat literele ca sa formeze cuvinte, eu cred ca asta vine cumva de la sine, la un moment dat. Cumva trebuie sa se coaca in mintea lor toate achizitiile si se face brusc lumina. Foarte nestiintific, dar verificat pe Una, care s-a copt mai greu! :))

      • Multumesc pentru pont. O sa folosesc activitati cat mai variate ca sa nu se plictiseasca de litere. Sper sa se deprinda si cu cititul, usor-usor, nu ne grabim. Si Elena are unele notiuni la care trebuie sa lucram mult pentru a si le insusi. Cu cifrele de exemplu lucram de mai bine de un an dar tot nu le recunoaste foarte bine pe toate. Si la culori am avut probleme, nu reusea deloc sa le retina, pana intr-o zi cand am descoperit ca le stie si pe cele despre care n-am vorbit in mod special. Asa ca nu-mi pierd speranta, perseveram 🙂 .

    • da,cred ca cel mai bine e cand iti cunosti copilul (cum e cazul tau) si poti adapta la inclinatia lui spre invatatura 🙂
      e mai simplu acasa pentru ca e un singur copil pe care sa-l observi si sa schimbi rapid metoda daca una din ele da gres 😉

  2. Pingback: Reviste in franceza | doua fete cucuiete

Lasă un răspuns

