Numere si culori in engleza

Astazi am avut un nou atelier de limba engleza si am pus accentul pe culori si numere. Obiectivul a fost sa repetam cele 6 culori despre care am vorbit data trecuta si sa numaram pana la 10. Nu am insistat asupra asocierii cuvantului in engleza cu cifra, doar am numarat multimi.

Ca sa spargem gheata am facut un experiment (multumim Raluca pentru idee): am adus 3 pahare transparente, doua dintre ele cu apa, cel din mijloc gol. Am pus in cele 2 colorant alimentar rosu si albastru, am pus in fiecare cate un servetel rulat care trece in paharul din mijloc. Am atras atentia asupra faptului ca paharul din mijloc este gol si am lasat experimentul deoparte, le-am spus ca la sfarsit vom vedea daca se schimba ceva 🙂 .

Am trecut apoi la oile noastre si le-am aratat cifrele din argila si am numarat cu ajutorul lor.

Am citit apoi carticica cu Humphrey (am mai povestit aici despre ea) si am numarat la fiecare pagina.

Am continuat cu un pretend play, adica ne-am jucat de-a magazinul. Le-am pregatit dinainte bomboane (pompoane), prajiturele (capace de lapte pictate cu acrilice pe care am lipit cu pistolul cu silicon paste colorate), inghetata (v-am aratat-o si la atelierul trecut, din carton si bete colorate de inghetata) si acadele (am facut un fel de pasta din hartie [gasiti aici reteta: am rupt ziare pe care le-am lasat peste noapte la inmuiat in apa, apoi le-am mixat cu blenderul, le-am stors bine si am amestecat totul cu aracet. Apoi am framantat bine si am facut bilute]. Le-am lasat la uscat mai mult de 24 de ore dupa care le-am pictat cu acrilice si cu pistolul cu silicon le-am pus betisoare).

Le-a placut la nebunie sa se joace asa. Prima data am fost eu cumparatorul si fiecare dintr copii vindea cate un sortiment de dulciuri. Am insisitat si asupra formulelor de salut, ceream in engleza cate dulciuri vrem si ce culoare sa aiba. Apoi vanzatorii foloseau o numaratoare pe post de casa de marcat si socoteau pretul, banii fiind niste cerculete din spuma.  Nici nu ma asteptam sa aiba atata rabdare sa se joace si cel mai mult mi-a placut ca au vrut sa repete dupa mine, la un moment dat nici nu mai era nevoie sa spun eu prima cum sa zica, stiau singuri.

Cu greu am reusit sa-i dezlipesc de la magazinele lor  🙂 si am trecut la urmatoarea activitate care a vut la fel de mult succes. I-am dat fiecaruia cate o foaie alba si le-am spus ca vreau sa o picteze astfel incat toata foaia sa fie acoperita. Au fost foarte surprinsi cand la un moment dat de sub pictura au inceput sa apara cifre 🙂 . Am facut mai demult astfel de pictura si eram sigura ca o sa le placa. Toti au fost convinsi ca la mijloc e vorba de magie, insa magia n-a fost chiar reala, am scris cifrele pe foaie cu o culoare cerata alba si cand au dat cu acuarele cifrele au iesit in evidenta.

Am cantat apoi un cantecel (Once I caught a fish alive) si am dramatizat totul folosindu-ne de pestisorii nostri. Apoi am trecut la o partida de pescuit si fiecare imi spunea cati pesti au prins si ce culori au.

Dupa ce ne-am saturat si de peste am trecut la construit turnulete, dar nu asa oricum, ci am folosit 2 zaruri: unul cu culori si celalalt cu buline. Copiii rostogoleau zarurile si primeau cuburi in functie de ce cadea pe ele cu care construiau cate un turnulet.

La final am vazut ce s-a intamplat cu experimentul nostru si am constatat ca apa a trecut prin servetele si cele 2 culori s-au amestecat in paharul din mijloc, rezultand culoarea mov.

Fiindca au fost cuminti si cooperanti au primit cate o bulina-pisicuta si cate un cosulet cu bombonele.

Dupa ce au plecat copiii a fost randul Mariei sa se joace cu Elena de-a magazinul, tare i-a mai placut 🙂 .

15 păreri la “Numere si culori in engleza

  1. Valentina, la nebunie imi place lectia ta de engleza, ne primesti si pe noi??? M. si in somn viseaza ca este vanzatoare, ai avea inca un om de baza :)))
    Toate materialele sunt minunate, iar felul in care le-ai organizat si structurat denota de simt pedagogic excelent ai.
    Va felicit din tot sufletul pe tine, dar si pe micutii isteti-foc!

    • Multumesc mult Camelia! Cred ca joaca de-a magazinul ii cucereste pe toti, va primim cu drag, dar stati asa departe…. :).
      Intr-adevar copiii sunt isteti si ma ajuta foarte mult sa ducem pana la capat tot ce imi propun la lectie. Imi place foarte mult ceea ce fac si caut tot felul de idei pentru a face invatarea cat mai distractiva.

  2. Daca ma gandesc bine, Focsaniul nu e asa de departe! Ne primiti?? Te roooooog! :)) Imi place la nebunie cum organizezi totul! Dar nu ma pot dumiri: cand ai timp sa construiesti toate materialele?! Doamne, cred ce e o munca uriasa! Felicitari, am un mare wooow in minte de la primele randuri ale postarii tale!

    • Eu ti-am mai spus, va primesc cu bratele deschise, m-as bucura daca ati veni 🙂 .
      Iar despre materiale, necesita intr-adevar mult timp si rabadre pentru a le face pe toate, dar nu mi se pare deloc greu. Le fac pe tot parcursul saptamanii cand doarme Maria, seara, cand ma odihnesc un pic de la alte treburi mai mesteresc cate ceva 🙂 . Imi place foarte mult ceea ce fac si tot timpul ma gandesc la entuziasmul copii lor cand vad materialele si asta ma provoaca sa gasesc idei cat mai ingenioase. Prefer sa lucrez cu materiale reciclate decat cu jucarii cumparate, mi se pare ca-i mai distractiv asa.

Lasă un răspuns

