Ne jucam cu literele (a, A)

De multa vreme tot imi propun sa incepem si joaca cu literele dar am tot amanat din varii motive. Iata ca in sfarsit ne-am facut curaj si am inceput🙂. Nu vreau sa fortez lucrurile deloc, vreau doar sa-i prezint Elenei si literele, sa se familiarizeze cu ele, sa facem jocuri, fara sa am pretentia sa citeasca prea curand. Unele metode de invatare a literelor recomanda sa se introduca grupuri de cate 3 litere dar eu am ales aceasta varianta , de a ne familiariza cu cate o litera aratandu-i atat litera mare cat si pe cea mica. Nu stiu daca e bine cum fac dar asa mi s-a parut mai potrivit pentru noi.

Am inceput asadar cu litera A. Elena o cunoaste mai demult si n-a fost o mare noutate pentru ea, doar ca i-am aratat ca exista si a . Am facut un set de cerculete cu litere mari si litere mici dupa modelul acesta (mi-au placut foarte mult si abia astept sa cunoastem mai multe litere pentru a face toate jocurile pe care le-am vazut pe blog), am facut o albina dintr-o aluna, am facut si un cartonas cu a langa o albina si i le-am aratat Elenei pe toate povestind despre fiecare.

Am desenat apoi o albina pe corpul careia am scris mai multe litere si Elena trebuia sa recunoasca si sa incercuiasca literele a si A . S-a descurcat foarte bine si i-a placut cerinta asta, mai ales ca isi gasise si un loc inedit unde sa scrie: statea asezata pe scarile toboganului🙂 .

Am continuat transferand niste alune de padure cu clestele dintr-un cosulet in altul (unealta e achizitie noua si a fost incantata de activitate🙂 ).

Cumparasem de la Kaufland in urma cu vreun an niste arici din lemn si i-am scos si pe ei la joaca fiindca tot incep cu a. Si pentru ca au culori diferite am combinat si un joc cu cifre: am scris pe 3 foi cate o cifra si dedesubt am facut o bulina in culorile aricilor. Astfel Elena trebuia sa lipeasca 7 arici galbeni, 5 arici portocalii si 4 arici verzi. I-am pus pe frigider sub mar fiindca aricii asteptau sa cada niste mere sa li se prinda in tepi🙂 .

I-am aratat  apoi literele facute din argila polimerica (multumesc mult Camelia pentru tutoriale, fara ele n-as fi reusit prea usor sa le fac) si le-am potrivit cu cele desenate.

Cam asa a decurs prima noastra lectie despre litere si sunt foarte multumita de reactia pe care a avut-o Elena si de felul in care s-a descurcat. O sa trecem cat mai curand si la urmatoarea litera🙂 .

10 păreri la “Ne jucam cu literele (a, A)

Lasă un răspuns

