Vivaldi si cele patru anotimpuri

In urma cu ceva timp am vazut pe blogul Cameliei prezentarea unei carti ce mi s-a parut foarte interesanta (Mozart si curcubeul muzical) si mi-am propus inca de atunci sa o cumparam si noi. Zilele trecute am gasit la o librarie o alta carte din aceeasi colectie Vivaldi si cele patru anotimpuri si am cumparat-o (12,9 lei).  Cartea este minunata, te transpune intr-o lume de basm. Nici nu-mi inchipuiam ca poate cineva sa scrie despre viata unor compozitori celebri intr-un mod atat de atragator si accesibil pentru copii. Elena era foarte amuzata de faptul ca spiridusul  Vivaldi avea parul rosu ca al veveritei lui Vivi si ca amandoi locuiau intr-o casuta dintr-un alun. Cartea ofera o multime de informatii si imi place ca la tot pasul sunt intrebari care starnesc interesul copiilor. Mai sunt o multime de lucruri de povestit despre Vivaldi si, desigur, cam tot atatea despre vevrita lui, Vivi. Vreti sa le aflati?

Astfel aflam despre preferintele lui Vivaldi si despre cum a ajuns sa indrageasca toate anotimpurile. Am profitat de ocazie si am repetat si noi anotimpurile si am trecut in revista ce are specific fiecare. Elena era foarte amuzata de poreclele pe care Vivaldi le-a dat celorlalte 3 anotimpuri: Cuptor, Dus si Frigider si am vorbit despre motivele care l-au facut sa le numeasca asa.

Anotimpurile s-au suparat si s-au hotarat sa-i dea lui Vivaldi o lectie: pe unde trecea el era mereu primavara. La inceput i-a placut ca nu mai era foarte cald, dar nu prea i-a convenit cand toate fructele si legumele se tranformau in muguri, sau cand ceilalti spiridusi patinau si faceau oameni de zapada el statea in alunul lui proaspat inmugurit. Pana si Vivi era foarte suparata ca nu mai gasea alune 🙂 .

Astfel Vivaldi a recunoscut ca a gresit si ca toate anotimpurile sunt frumoase, fiecare este special in felul sau si a compus cate un concert despre fiecare.

In carte mai sunt 2 povesti la fel de dragute: una  despre cum l-au inspirat bazaitul albinelor si sforaitul lui Vivi sa scrie un concert in baz si sfor pentru vioara si orchestra si cealalta despre felul in care a ajutat-o pe Vivi sa se pregateasca pentru Jocurile de Primavara si mai ales cum sa se comporte dupa o infrangere (Cum crezi ca am ajuns cel mai bun violonist din tinut? Pierzand trei concerte de maiestrie! Dupa fiecare infrangere am exersat si mai mult. Am devenit din ce in ce mai bun. Daca nu as fi pierdut nici macar o data, acum as fi un simplu cantaret din lauta care zdrangane pe sub ferestre.)

Cartea este absolul speciala si cu siguranta le voi cauta si pe celelelate din colectia Povesti din padurea Muzicala, dar probabil ca le voi cauta la librarie fiindca pe net le-am gasit doar aici si pretul este acelasi ca la librarie, doar ca se mai adauga si costul transportului.

11 păreri la “Vivaldi si cele patru anotimpuri

  1. Pingback: Leapsa cu….imaginatie de la Coca « pitici dar voinici

  2. Si noua ne plac cartile acestea, imi pare rau ca nu am putut cumpara intreaga serie cand au aparut (de fapt, am avut posibilitatea sa le iau la reducere si tot n-am reusit(. Dar poate le mai gasim, avem doar pe Vivaldi si Mozart. Acum, la noi, orice veverita, intalnita oriunde, se numeste Vivi 🙂

  3. Pingback: Povesti din “Padurea Muzicala” | doua fete cucuiete

  4. Pingback: Leapsa cu....imaginatie de la Coca - Drumul vietii

Lasă un răspuns

