Cifre si povesti (3)

De ceva timp tot cautam povesti pe care sa le putem asocia cu cate o cifra, iar pentru unele cifre (4,6,8) am gasit mai greu. De curand am cumparat o carte foarte frumoasa ce cuprinde povesti cu animale, se numeste Betisorul nazdravan si e de la editura Regis (am cumparat-o de aici cu 17 lei).

Aici am gasit povestea portivita pentru a repeta cifra 4 –Roti diferite (am gasit si aici povestea daca vreti sa o cititi).

I-am pregatit Elenei o caruta dintr-un tub de la hartie igienica taiat pe jumatate la care am lipit 4 dopuri diferite pe post de roti. Am adus si animalutele despre care era vorba in poveste (o musculita, un cocos, un arici si o broscuta) si fiecare animalut a luat cate o roata, dupa ce le-am numarat desigur.

Am lasat-o pe Elena sa le dea fiecaruia roata potrivita (musculita rotita cea mica, ariciul pe cea marisoara, broscuta pe cea mijlocie si cocosul cocotat pe roata cea mare) si s-a descurcat bine cu marimile.

In poveste fiecare si-a construit cate ceva din rotita lui, noi n-am facut decat roaba, la restul (o furca de tors, o roata pentru fantana, o moara) nu s-a priceput mami.  😀

Concluzia povestii era ca in maini pricepute si rotile diferite devin folositoare si astfel am povestit un pic si despre reciclare (i-am aratat cum din cutii de la jucarii am facut jocuri frumoase ).

Am continuat cu niste cercuri de marimi diferite pe care trebuia sa le imperecheze si sa le puna in ordine de la mic la mare si am identificat cifra 4.

A mai facut niste bilute din plastilina tot asa pe marimi  si le-am numarat.

4 păreri la “Cifre si povesti (3)

  1. Foarte frumos!!Ce simpatica e roaba! 🙂
    Si noi avem „Betisorul nazdravan”. Ne-au placut mult toate povestile, dar preferatele noastre au fost cea cu cei 3 pisoi si peripetiile lor si povestea iepurasului ce a impartit mere la toate animalele, el ramanand cu sacul gol. 🙂

  2. Si noua ne place tare mult carticica, povestile sunt frumoase si fiecare cu cate ceva moralizator, din fiecare avem cate ceva de invatat. Imi place ca aici sunt povesti inocente, in care nimeni nu moare, nimeni nu este parasit… 😀

  3. imi face cu ochiul cartea, mi-aduce aminte de cartile copilariei.:)
    povestea e perfecta pentru dramatizare.
    multumim pentru recomandare!

    si… cand zici ca faci furca aia?:))
    sau poti sa incepi cu moara.:P

Lasă un răspuns

