Pipaie si ghiceste

De multa vreme aveam in plan sa-i fac Mariei o carte tactila si am reusit in sfarsit cu ajutorul Elenei.

Mai intai am printat un mar pe o foaie cartonata rosie (aceasta este coperta), apoi am pus alte foi colorate in mijloc si am terminat tot cu o foaie rosie. Am aranjat bine foile una sus alta, le-am prins cu agrafe pentru a nu se misca si le-am decupat pe toate dupa forma primei.

Le-am perforat apoi  si le-am legat cu o panglica.

Pe fiecare pagina am pus scotch dublu adeziv si am pregatit  ingredientele   care trebuiau lipite (orez colorat, paste mici in forma de floricica si ele tot colorate, malai,  zahar si coji de la ouale de Paste).

 Elenei i-a placut mult sa presare ingredientele pe fiecare pagina.

Aici pagina cu orez,

aici paste colorate,

aici coji de ou.

Cand toate au fost gata i-am dat-o Mariei la explorat.  A pipait fiecare pagina cu degetele, apoi cu toata palma, a „racait” cu unghia. I-a facut placere sa simta fiecare textura, cred ca a fost o experienta interesanta.

La un moment dat a trecut de la pipait  la dezlipit, asta a  fost un semn ca s-a plictisit si am incheiat activitatea cu ea :D.

Fiindca Elena tot mai voia sa se joace i-am propus sa inchida ochii si sa ghiceasca ce ingredient este pe o pagina doar pipaind. I-a placut si s-a descurcat destul de bine.

Dar Elena nu s-a plictisit asa usor si a vrut sa se joace cu ingrdientele ramase :D. Le-a transferat de colo-colo cu o lingurita, le-a varsat pe masa, apoi putin si pe jos.

In concluzie putem spune ca a fost o activitate foarte productiva din care fetele au invatat multe si s-au si distrat. Ca s-a lasat si cu ceva deranj,  asta conteaza mai putin 😀 .

7 păreri la “Pipaie si ghiceste

  1. Pingback: Simtul tactil | doua fete cucuiete

Lasă un răspuns

