Ghici ce-i

Tot cautand prin biblioteca niste carti cu care sa o mai tin pe Elena ocupata, am deschis din nou  cartea Jocuri cu degetelele. Este o carte interesanta care se adreseaza copii lor de la 2 la 4 ani noua ne este foarte draga pentru ca te invata sa faci tot felul de lucruri cu degetele. De exemplu Elenei ii place pagina in care sunt 3 soricei cu 3 casute si trebuie sa bata la fiecare usa in mod diferit, sau ajuta diverse animale sa ajunga la prietenii lor conducandu-i pe cate o carare. Sunt activitati foarte frumoase si atractive pentru copii.

 

Cartea are un capitol cu idei de activitati practice pe care parintii le pot face cu copiii. De acolo m-am inspirat si eu in activitatea pe care am facut-o. Am taiat in 2 o cutie de cereale, am lipit-o cu banda adeziva si au iesit 2 compartimente. Apoi am decupat dintr-un carton mai gros un arici, un mar, o masinuta, un bradut si un pestisor si i-am spus Elenei sa se uite la ele, sa le ia in mana si sa le analizeze cu atentie. Apoi le-am pus in cutie si cu ochii inchisi Elena lua cate un obiect, il pipaia si spunea ce este. Spre surprinderea mea, a recunoscut aproape toate obiectele, mai putin masina pe care a confundat-o cu marul (cred ca si desenul meu a fost de vina). Am introdus apoi si un cerc, un patrat si un triunghi care au fost si ele recunoscute.

Sunt foarte bucuroasa ca activitatea a fost o reusita fiindca mi se pare destul de dificil pentru un copil sa identifice un obiect avand ochii inchisi, doar pipaindu-l si imaginandu-si ce poate fi. Asadar succes pe toata linia.

5 păreri la “Ghici ce-i

  1. Pingback: Premiu de blog « pitici dar voinici

  2. Noua ne place. Are 3 parti: prima „ma joc in carte”-aici sunt activitati in care i se solicita copilului sa faca diferite miscari cu degetele(de exemplu sa conduca animalele la casuta mergand incet, sau agale, sau mai repede), sau sa reproduca anumite sunete, sa completeze diferite imagini folosind betisoare. In josul paginii sunt explicate exercitiile si sunt instructiuni pentru parinti.
    In partea a 2-a „ma joc cu obiecte”- sunt sfaturi despre organizarea diferitelor jocuri cu obiecte mici, cu snururi, cu seminte, cu carlije… (jocuri handmade)
    Iar partea a 3-a „ma joc cu degetelele”-aici sunt poezioare si jocuri de cuvinte in care este implicata miscarea degetelor si a palmelor.
    Elena s-a jucat mult cu ea, acum s-a mai plictisit, dar mai inventam cate un joculet de acolo, eu zic ca merita cumparata.

Lasă un răspuns

