Cand sunt dintii fericiti ?

In ultimul timp fetele mele viseaza numai dulciuri. Pana la 3 ani Elena nici nu gustase bomboanele , mai primea cate o prajiturica sau dulciuri pe care le faceam in casa. De cand merge la gradinita a dat de gustul dulciurilor rafinate si cere mereu. La un moment dat ajunsese ca imediat ce termina de mancat sa intrebe: Ce surpriza-mi dai? Aproape ca manca doar pentru surpriza de dupa. Le-am mai taiat ratia si la inceput am avut scandal mare, dar s-au mai potolit cat de cat. Am gasit niste fise descarcat mai demult de aici si am profitat de ocazie sa vorbim despre alimente sanatoase care fac dintii fericiti si alimente nesanatoase care-i fac pe dinti sa planga.

A fost un pic dezamagita ca dintii nu sunt fericiti cand mancam ciocolata sau acadele, dar i-am explicat cum acestea se lipesc de dinti si le fac gauri. Si Maria a fost foarte atenta la ce vorbeam noi, dar nu sunt sigura a inteles, ea cand vede pe cineva intreaba din prima: Ai boboica?  :)

Oricum, de fiecare data cand mancam cate ceva o intreb cum crede ca se simt dintisorii, sper ca in felul acesta sa crestem consumul de fructe si legume.

15 thoughts on “Cand sunt dintii fericiti ?

  1. Se discuta mult si la noi in casa despre dintisori – Unei i-a cazut primul dinte de lapte inainte de sarbatori, e taaare mandra de gurita ei stirba! :)) O s-o provoc si eu sa facem jocul acesta, multumim pentru material!

  2. Foarte frumoasa activitatea voastra!
    Si D. asteapta cu mare nerabdare desertul de dupa masa de pranz, desi pana pe la 4 ani…raaaar manca ceva dulce. A. nu e chiar asa amator de dulciuri…..la noi, nu se mananca sub nici o forma bomboane :))…nu le-am dat niciodata!
    Dar, il conving cu greu pe A. sa il spal pe dintisori…intr-o zi i-am spus ca niste microbi urati si negri stau pe dintisorii lui si ii mananca… a mers cat de cat :)) a doua zi , nu a mai tinut. Si, cum este alaptat…i-am spus intr-o seara ca nu mai poate sa suga….pentru ca are dintisorii murdari….era atat de ambitios….ca a tot plans vreo ora….si pana la urma, de dragul tz :)…. a cedat :))….
    Si D. stie ce trebuie sa pape: fructe si legume, dar e greu de pus in practica :)))) Si eu ii dau dulciuri cu masura…dar tot ii plac, chair dac nu primeste multe :). ca si voi.

  3. alta activitate minunata, imi place enorm de mult… eu nu am obisnuit fetita cu dulciuri, dar de cate ori vine cu noi la cumparaturi obligatoriu trebuie sa-i luam o acadea… intr-un timp îi dadeam cate o ciocolatica kinder. Acuma merge si ea putin la gradi, astazi a fost a doua zi, si astazi dupa ce mi-a sarit im brate a intrebat? -colata? undei colata? :)))))))) doar ca azi i-am dus o banana :) ca norocul nu a facut scandal, s-a multumit si cu o banana :) bine ca ei ii plac si fructele.

  4. Noi avem probleme cu dulciurile de cand a inceput gradinita. Ma innebuneste mereu sa-i dau o surpriza . Bineinteles ca a vazut si Maria cum stau treburile si cere si ea. Numai ca ei nu-i plac decat bomboanele, alte prajiturele nu mananca. Am mai redus consumul cat de cat, dar parca sunt in sevraj :) .

  5. frumoasa lectie!
    si Dariei i-a cazut primul dinte saptamana trecuta si e mandra nevoie mare de asta ;)
    ai mei se spala pe dinti fara probleme,imi cer singuri sa se spele si seara inainte de culcare,problema la noi sunt dulciurile asa ca am redus drastic numarul lor si mai ales am schimbat locul unde le tineam ;)

    • Si noi trebuie sa schimbam mereu locul dulciurilor, adevarul e ca si eu trebuie sa am mereu ceva dulce in casa, dar mananc pe ascuns :) .
      Felicitari Dariei pentru dinte! Elenei ii e cam frica de etapa asta, o sa mai discutam sa fie pregatita cand o sa se intample.

      • si mie imi scade glicemia si simt nevoia de ceva dulce,dar mi-am luat cioco dietetice ca sa impusc doi iepuri deodata
        multumim;e mandra de ea si a asteptat-o pe zana maseluta sa-i dea bani in schimbul dintelui :P
        la scoala sunt doar 3 care sunt stirbi si sunt “invidiati” de ceilalti asa ca iti dai seama ce eveniment li se pare lor :)))

  6. O activitate excelenta! O vom face si noi, neaparat! David s-ar spala non-stop pe dinti :)) La fel si fetita. Cu dulciurile nu avem probleme, foarte rar cumpar, facem multe prajiturele in casa, gen chec, cornuri, sufleuri, etc. Consumam doar zahar brun si miere.

    • Cu spalatul n-avem nici noi probleme, cu dulciurile insa… Si eu le fac de cel putin 2, 3 ori pe saptamana cate ceva dar daca nu-i si-o bombonica pe acolo degeaba.
      Ma bucur ca va place activitatea, spor la joaca!

  7. Pingback: Piramida alimentelor sănătoase | Grădinița Fluturașilor Talentați

  8. Pingback: Tu stii sa te speli pe dintisori? :) | ursuletinazdravani

Lasă un răspuns

